کرمانشاه؛

13میلیون بیمه شده اصلی درکشور وجود دارد

استاندارکرمانشاه گفت: در کشور 13 میلیون بیمه شده اصلی داریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اسدالله رازانی گفت: با توجه به سهم 2.6 درصدی استان کرمانشاه از کل جمعیت کشور، امروز می بایست 320 هزار بیمه شده اصلی در این استان می داشتیم اما این میزان تنها 240 هزار نفر است و این فاصله 30 درصدی از میانگین کشوری بسیار نگران کننده است.

وی گفت: مجموعه استانداری از یک نقش بسیار اثرگذار در چگونگی روند توسعه استان و رقم زدن یک آینده مطلوب یا غیرمطلوب برخورداراست و سهم بسیاری زیادی در شکل گیری موفقیت ها و یا عدم موفقیت های حاصل شده دارد.
 
وی با رد این موضوع که در شرایط فعلی نمی توان کار موثری انجام داد اظهار کرد: با توجه به تجربه طولانی حضور در استانداری های مختلف کشور به این باور رسیده ام استان هایی که در قبال مسایل مختلف منفعل و غیرفعال برخورد می کنند و با بی انگیزگی کارها را به دست تقدیر می سپارند، در عمل دچار یک اشتباه استراتژیک می شوند.
 
استاندار کرمانشاه افزود: تجربه این سال ها نشان داده است هرگاه مدیریت ارشد یک استان با اراده ای قوی و یک برنامه ریزی مدون کارها را دنبال کند به نتیجه مطلوب نیز خواهد رسید. در همین استان کرمانشاه نیز هنگامی که دوره های مختلف مدیریتی را بررسی می کنیم به همین نتیجه می رسیم.
 
این مدیر ارشد با عنوان این مطلب که استان کرمانشاه طی چند دهه گذشته از قافله توسعه کشور جامانده و در مقایسه با استان های برخودار دارای جایگاه شایسته ای نیست اظهار کرد: شاخص های رسمی و غیررسمی همگی بیانگر این موضوع هستند که استان کرمانشاه از وضعیت چندان مناسبی در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار نیست.
 
استاندار کرمانشاه افزود: متأسفانه بخشی از جمعیت استان در قالب نیروی جویای کار و یا سرمایه مالی و فکری در حال خروج از استان هستند که این وضعیت به هیچ عنوان مناسب نیست.

رازانی افزود: بر اساس میانگین کشوری 55 درصد برق در بخش صنعت به مصرف می رسد و 45 درصد نیز به مصارف خانگی اختصاص دارد درحالیکه در استان کرمانشاه این نسبت دقیقاً برعکس است.

وی ادامه داد: 75 درصد برق مصرفی استان هایی مانند قزوین، زنجان و اراک به بخش صنعت اختصاص دارد و این امر نشانگر آن است که استان کرمانشاه در سال های گذشته در مقایسه با متوسط کشوری و استان های برخودار از عملکرد خوبی در بخش صنعت برخوردار نبوده است.
 
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه استان برای جبران فاصله ها نیازمند کار و تلاش مضاعف است  خاطرنشان کرد: البته جبران عقب ماندگی هایی که در طول این دهه ها به وجود آمده یک شبه امکان پذیر نیست و نیازمند گذشت زمان است. با این وجود مدیریت ارشد استان نهایت تلاش خود را برای جبران و ترمیم کاستی های موجود به کار گرفته است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.