جلوگیری از رها شدن آب تصفیه شده به فاضلاب ها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت : برای حل بحران کم آبی در کشور، نیازمند به فرهنگ سازی مصرف بهینه برای جلوگیری از ورود آب های تصفیه شده به فاضلاب ها هستیم.

جلوگیری از رها شدن آب تصفیه شده به فاضلاب هامحمد اسماعیلی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی مصرف بهینه آب اظهار داشت: با کاهش بارندگی طبیعتا سطح آب سفره های زیر زمینی نیز کاهش پیدا کرده  که در حال حاضر با کمبود آب شرب مصرفی و بهبود این شرایط ، باید مصرف بهینه آب را فرهنگ سازی کنیم. 

وی در خصوص کاهش ذخایر آب مهم‌ترین سدهای کشور تصریح کرد : کاهش آب سدها بسیار فاجعه بار و نگران کننده است و باید به طور جدی به این مشکل رسیدگی و هر چه سریع‌تر برای بهبود این وضعیت فکری اساسی کرد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین مصرف آب ،در بخش کشاورزی هدر می‌رود ،افزود: با توجه به اینکه حجم آب کشور بسیار کاهش یافته بنابراین باید شرایطی فراهم شود تا آب های بهداشتی و تصفیه شده راهی فاضلاب ها نشود .

اسماعیلی با اشاره به اینکه باید برای بهبود شرایط بحران کم آبی و رفع آن ، الگوهای مصرف را تغییر دهیم، ادامه داد : اصلاح در الگوهای کشت محصولات ، استفاده از تکنیک های جدید آبیاری ، ایجاد خاک های مناسب و زمان های آبیاری مناسب می تواند از جمله اقدامات موثر در بهبود شرایط فعلی باشد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت : با مدیریت منابع آب و با استفاده از دانش فناوری های نوین نیز می توانیم در جهت افزایش و جبران آب سفره های زیر زمینی و پر شدن سدها گامی اساسی برداریم .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار