رییس بخش تحقیقات بیماری‌های دام و طیور ارجح بودن سلامت و امنیت را بر پول بیان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کسری اسماعیل نیا رییس بخش تحقیقات بیماری‌های دام در مراسم بزرگداشت نودمین سالگرد تأسیس مؤسسه رازی در خصوص بخش عمده‌ دورنمایی یک دهه آینده مؤسسه رازی گفت: بدون تردید یک مجموعه علمی و فنی پیش رو نمی‌تواند فارغ از تغییرات سریع جهانی به کار خود ادامه دهد و امروز عیان است که مهمترین تولیدکنندگان بین‌المللی واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک بوده‌ایم که منجر به اتحاد چندین مؤسسه بزرگ در دهه‌های قبل شده و جالب این که هر یک اصالت خود را حفظ نموده‌ است.

وی بیان کرد: مؤسسه رازی اکنون باید با ارتقا کمی و کیفی و علمی و فنی فرآورده‌هایش شرایط مساعدی برای جلب نظر و تمایل شرکت‌های بزرگ بین‌المللی فراهم نماید که هم منجر به نیازهای داخلی و هم دستیابی به بازارهای منطقه‌ای و حتی کسب سهمیه در تجارت بین قاره‌ای گردد.

وی با اشاره به بخشی از وظایف قانونی این مؤسسه اظهار کرد: مؤسسه رازی از یک دهه پیش اقدام به راه‌اندازی 13 آزمایشگاه تحقیقات تخصصی بر روی میکرواروگانیسم‌های بیماری دام و طیور و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نموده است.

اسماعیل‌نیا گفت: مؤسسه رازی از این حیث منحصر به فرد است که در نتیجه تحقیقات مستقیماً ‌به تولید فرآورده‌های بیولوژیک منجر شده و راهی بازار می‌شود؛ پول در آن اهمیت ثانویه دارد زیرا سلامت و امنیت جامعه ارجح‌تر از مادیات است.

قوانینی که جلو پیشرفت علم را گرفته است
حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید تولید را در مؤسسه رازی کاهش دهیم و بیشتر به سمت تحقیقات و مطالعات پیش رویی که در مصلحت مؤسسه و کشور است پیش رویم.

وی تصریح کرد با توجه به امکانات و ظرفیت محدود و قانون و مقرارتی که داریم قادر به پیشرفتی که انتظار می‌رود، نیستیم.

حجتی در ادامه تأکید کرد: ما باید مؤسسات رازی را به یک مرکز تحقیقات کاربردی تبدیل کنیم و در تعامل انتقال تجربیات به سایر کشورها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در کشور به اندازه کافی محقق؛ دانشمند و کارشناس داریم تا بتوانیم سرمایه‌‌گذاری و توسعه وسیع برای مملکت و منطقه داشته باشیم.

در حاشیه این همایش دو واکسن آنتروتوکسمی و تب برفکی که در یک سال اخیر به تولید رسیده است رونمایی شد. همچنین تندیس دکتر میرشمسی پدر واکسن ایران رونمایی و تمبر یادبود به این مناسبت ارائه شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.