نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عملکرد موسسه رازی را الگویی برای ارزیابی سایر نهادها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تشکر از تمامی کسانی که در تاسیس و حفظ و ارتقا موسسه رازی بوده‌اند بیان کرد: موسسه رازی یک نمونه روشن و بارزی از تصمیمات درست و شکل‌گیری قابل قبول و امید بخش است. 

وی ادامه داد: ما نهادهایی را تاسیس می‌کنیم ساختارهایی شکل می‌نماییم  و هزینه‌هایی برای آن قرار می‌دهیم که در آخر محصولی بدست نمی‌آید بنابراین بحث نهادسازی یکی از کلید‌های هدایت کشور است و ما باید از نمونه‌هایی همچون موسسه رازی درس بیاموزیم و این تجربه را در کشور نهادینه کنیم. 

وی افزود: حدود 90 سال پیش دردوره مجلس شورای ملی این نهاد تاسیس شد و امروز به عنوان نهاد مولد دانش تولید کننده و تبدیل کننده دانش‌ به فناوری در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور درحوزه سلامت انسان و دام طیور مشغول به کار است که این گام بلند نقشه‌ای برای ارزیابی دیگر نهادها شده است.

حجت‌الاسلام ابواترابی تصریح کرد: موسساتی که از موفقیت قابل قبولی برخوردار باشند و امروز کشور به آنها نیاز داشته باشند باید مورد حمایت قرار گیرند. هر نهاد در کشور باید با توجه به وظایف و هزینه پیش بینی شده مورد ارزیابی کامل و دقیق قرار گیرد.

وی در خصوص کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی گفت: مهمترین وظیفه تاسیس دولتی در تمام کشورها و در راستای افزایش کارایی این نظام، کاهش هزینه‌ها و تقویت فعالیت‌های ویژه حیاتی کلیدی همچون موسسه رازی است و ما جزء ده کشوری در جهان هستیم که دارای نام و موقعیت قابل قبول و برتر در عرصه ریشه کن کردن فلج اطفال بوده‌ایم. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید به نحو شایسته برای افزایش فعالیت ها و حرکت در مرز دانش‌ پیش رفت که امید است در کمیسیون علمی به طور جدی از نهاد علمی و در رشد و پیشرفت تامین سلامت کشور فعالیت نماییم .
 
وی در پایان از تمام صاحبان علم تشکر و تقدیر نمود و خاطر نشان کرد: امروز ما برای حرکت به افق‌های برتر برای نشات به توسعه فعالیت کشور باید تولید دانش و تاسیس موسسات علمی را در کشور قرار دهیم.  و موسسه رازی به عنوان الگوی نهادی موفق در عرصه علم و دانش فناوری الگو قرار گرفته است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/  

برچسب ها: موسسه رازی ، مجلس ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.