معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اعتبار بخشی آزمایشگاه‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در ارتقا کیفیت ارائه خدمات آن‌ها داشته باشد‌.

آقاجانی معاونت درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان از اعتبار بخشی آزمایشگاه‌ها خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در سال 95 مراکز محدود و آزمایشگاه‌ها را اعتبار بخشی کنیم‌. 

وی افزود: نکته‌‌ای که می‌تواند به ارتقا کیفیت آزمایشگاه‌ها کمک کند اعتبار بخشی به این موسسات است در حال حاضر سالیانه 900 بیمارستان مورد اعتبار بخشی قرار می گیرد که امیدواریم بتوانیم با همان مدل اما با نسخه‌‌های متفاوت اعتبار سنجی را در 2 مرکز جراحی محدود و آزمایشگاه‌ها نیز پیاده سازی کنیم تا کیفیت ارائه خدمات ارتقا یابد. 

آقاجانی در خصوص افراد غیر متخصص که در آزمایشگاه‌ها مشغول به کار هستند، عنوان کرد: اشتغال در مراکز و موسسات پزشکی تابع آئین‌نامه‌های مربوطه است و مسلما در آزمایشگاه‌ها،‌ مراکز تصویر برداری و سایر مراکز پزشکی صرفا افرادی می‌توانند فعالیت کنند که مدارک تخصصی ذیربط را داشته باشد.

وی اظهار کرد:67 دانشگاه علوم پزشکی از طریق معاونین درمان بر این امر نظارت دارند که این نظارت شامل بخش دولتی و مصنوعی است.

معاون درمان وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: استانداردهای لازم نیز در سالیان گذشته تدوین شده است‌.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.