کرمان؛

معدوم کردن قریب به دو تن گوشت قرمز و سفید فاسد در زرند

رئیس شبکه دامپزشکی زرندگفت: در 9 ماهه ابتدای امسال 2 هزار689 مورد بازدید از مراکز عرضه و فرآوری مواد خام دا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می شهرستان انجام و هزارو882 کیلوگرم مواد خام دامی غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسن لطفعلی پور افزود: در این رابطه تعداد 5 مورد به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه در طول این مدت 20 موردنمونه‌برداری از گوشت طیور جهت پایش باقیمانده آنتی بیوتیک انجام شده است، بیان کرد: : با ارسال کد 9 رقمی درج شده بر روی بسته‌‌های مرغ گرم خریداری شدهبه سامانه پیامکی30008903، از سلامت محصول و روند تهیه محصول از ابتدا تا زمان عرضه می‌‌‌‌توان اطلاع یافت.

وی افزود: مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های دامی، رستوران‌ها، هتل‌ها، چلوکبابی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌ها و سردخانه‌ها از اماکن تحت نظر دامپزشکی هستندکه عدم رعایت موازین بهداشتی در نگهداری و عرضه فرآورده های تاریخ مصرف گذشته و فاسد خام دامی گوشت قرمز و سفید، ماهی، تخم مرغ و غیره را از جمله موارد غیر بهداشتی بر شمرد.

وی تاکید کرد: دربرخی موارد متصدیان عرضه گوشت مرغ و ماهی، اقدام به قطعه بندی و بسته بندی غیر مجاز می کنند که این امر تخلف بهداشتی است و این شبکه در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفین بدون اغماض برخورد خواهد کرد

رئیس اداره دامپزشکی زرند عنوان کرد: مصرف کنندگان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کشتار غیرمجاز، عرضه این مواد به صورت تاریخ گذشته و غیربهداشتی، موارد را جهت بررسی با شماره تلفن 33422227 اعلام نمایند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: معدوم کردن ، گوشت ، زرند ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.