معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از اجرای واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال به منظور شناسایی کودکان در معرض آسیب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ كرامت الله رحمانيان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ريشه‌كنی فلج اطفال در كشور و با توجه به همجواری با كشورهای بومی فلج اطفال همچون افغانستان و پاكستان و برای به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ويروس وحشی پوليو، عمليات سالانه ايمن سازی تكميلی در جهرم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در دو نوبت به صورت فعال و خانه به خانه اجرا می‌شود، افزود: نوبت نخست اجرای طرح واكسيناسيون تكميلی فلج اطفال 26 تا 29 دی ماه و نوبت دوم در بهمن ماه انجام می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به گروه‌های هدف اجرای این طرح، خاطر نشان کرد: كودكان زير پنج سال مهاجرين و اتباع خارجی ساكن، نقاطی از شهرستان كه به تشخيص گروه پيشگيری و مبارزه با بيماری‌ها باید زیر پوشش برنامه باشند و تمام مناطق زیر پوشش تيم‌های سيار از گروه‌های هدف اجرای این برنامه در جهرم است.
رحمانیان با اشاره به اهداف واكسيناسيون تكميلی فلج اطفال، متوقف كردن گردش ويروس پوليو در مناطق مختلف، دستيابی به پوشش صد در صد ايمن‌سازی كودكان زير پنج سال ايرانی و مهاجرين خارجی، شناسایی كودكان زير پنج سال كه تاكنون واكسن فلج اطفال دريافت نكرده اند، آموزش مردم در زمينه فوايد واكسيناسيون پوليو و گزارش فوری فلج ناگهانی از جمله اهداف اين طرح دانست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ابراز اميدواری كرد: با بسيج تمام نيروها و امكانات و همچنين هماهنگی‌های برون‌بخشی و درون‌بخشی، شاهد دستيابی به پوشش حداكثری در اجرای این برنامه باشيم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.