سینمای هنر و تجربه در استان با نمایش فیلم سینمایی خواب تلخ در سینما میرزاکوچک رشت آغاز به کار کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : خواب تلخ ؛ فیلمی به نویسندگی و کارگردانی محسن امیر یوسفی در سال ١٣٨٢ و روایتگر داستان مرده شوری است که در مواجهه با فرشته مرگ قرار می‌گیرد .

سید وحید فخرموسوی گفت : عباس اسفندیاری ، محسن رحیمی ، دلبر قصری ، یدالله انوری ، اصغر کاظمی و ابراهیم قپاندار از بازیگران این فیلم هستند و فیلمبرداری آن هم توسط بایرام فضلی انجام شده است .

وی خاطرنشان کرد : این فیلم ، از نظر ساختار روایی در سینمای ایران ، فیلمی متفاوت است و امیر یوسفی در آن با رویکردی طنز آمیز به شکاف مدرنیته و سنت در جامعه ایران پرداخته است .

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : خواب تلخ ١٨ دی ماه ساعت ٢٠:٣٠ در سینما میرزا کوچک رشت برای علاقه مندان اکران می شود .

خواب تلخ ؛ نخستین بار در سال ۲۰۰۴ در بخش دو هفته کارگردان های جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و علاوه بر دریافت جایزه نگاه جوان این بخش ، نامزد دریافت دوربین طلایی کن هم شد.

این فیلم در بیش از 40 جشنواره بین المللی به نمایش درآمد و برنده جوایزی چون جایزه اسکندر طلایی جشنواره تسالونیکیو جایزه فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدین) شد.



انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.