مدیر عامل اتحادیه تکثیر پرورش آبزیان گفت: میگو جزء معدود کالاهای بخش صنعت و کشاورزی است که تولید آن باهدف صادرات صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان در خصوص صادرات میگو اظهار داشت: بر اساس آمار 8 ماهه گمرک 5 هزار و 330 تن میگو به 17 کشور مختلف دنیا صادر شده است.

وی با اشاره به بیشترین حجم صادرات در 8 ماهه ابتدای سال جاری گفت: بیشترین حجم صادرات در 8 ماهه نخست امسال با دو هزار و 396 تن به امارات متحده، هزار و 650 تن به ویتنام بوده و بعد از برجام 22 تن صادرات به بازار آمریکا داشته‌ایم و لازم به ذکر است که در طی این 8 ماه به شش کشور اروپایی، دو کشور آمریکایی و یک کشور آفریقایی و 7 کشور آسیایی امسال صادرات داشته‌ایم و باید گفت که این امر نشان دهنده این است که به طور مستقیم وارد بازارهای جهانی شده‌ایم هرچند که در این میان بازار امارات و ویتنام بازارهای واسطه‌ای ما هستند.

قاسمی در ادامه گفت: درواقع بیشترین حجم صادرات از طریق واسطه صورت می‌گیرد و گفتنی است که این امر موجب می‌شود که حاشیه سود تولید کننده به خطر بیفتد و حال امیدواریم با بحث برجام و مشکلات تحریم‌های ظالمانه که در حال برطرف شدن است بتوانیم به همه بازارهای صادراتی مستقیم وارد شویم.

وی با اشاره به صادرات میگو اظهار داشت: افزایش صادرات بستگی به میزان تولید دارد زیرا بیش از 95 درصد میگوی تولیدی کشور صادر می‌شود و نکته حائز اهمیت دراین میان این است که میگو جزء معدود کالاهای بخش صنعت و کشاورزی است که تولید آن با هدف صادرات صورت می‌گیرد، لذا اگر بتوانیم مشکلات و چالش‌های تولید را حل و فصل کنیم هر از آنچه که در کشور تولید می‌شود می‌توان وارد بازارهای جهانی کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، میگو ، صادرات ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار