بوستانی: «فیلم 100» ترویج فیلم‌سازی كم‌هزینه است

مهدی بوستانی یكی از پتانسیل‌های بالای جشنواره فیلم 100 را ترویج فیلم‌سازی كم‌هزینه و پرورش استعدادهای جوان فیلم‌ساز خواند.

بوستانی: «فیلم 100» ترویج فیلم‌سازی كم‌هزینه استبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ مهدی بوستانی شهر بابكی كارگردان مستند نیمه‌بلند «بلانسبت شما»، نسبت به كاهش مخاطبان سینمای ایران هشدار داد و گفت: باید برای بررسی این مورد باید از دو منظر نگاه كنیم. اولین موضوع این است كه مسئولان فرهنگی چه امكاناتی را برای ارتقای بهبود كیفیت سینماها و حمایت از فیلم‌سازان مهیا كردند و چه راهكاری را برای كاهش قیمت بلیت سینماها انجام دادند.

وی ادامه داد: فیلم هایی هم كه  در سینماها به نمایش در می آیند باید از سطحی نگری فاصله بگیرند و كمی هم نسبت به محتوا و فیلم‌نامه های آن ها توجه جدی نشان داده شود.

كارگردان مجموعه مستند «زن ایرانی» كم توجهی مخاطبان عموم نسبت به سینمای تجربی را به خاطر محتوا و ساختار فیلم توصیف كرد و بیان كرد: به نظر بنده گسترش سینمای تجربی و تبلیغات برای آن‌ها خیلی در جذب مخاطب تأثیرگذار نیست بلكه مخاطب عموم به دنبال فیلم هایی است كه او را سرگرم كند كه این مباحث نقش كم رنگی تری را در این فیلم ها دارد.

بوستانی، مشاركت عوامل سینمای بدنه كشور را در ساخت فیلم كوتاه باعث رونق چرخه این سینما دانست و گفت: گاهی وقت ها این حضور عوامل باعث می شود تا كیفیت ساخت و محتوای فیلم ارتقا پیدا كند و مخاطبان هم با دیدن اسامی نام آشنا در تبلیغات فیلم بیشتر راغب به دیدن آن شوند. ولی باید توجه كرد كه این حضور فقط برای جذب مخاطب و فروش گیشه نباشد كه مخاطب خیلی زود این موضوع را متوجه خواهد شد.

این فیلم‌ساز یكی از مزیت های فیلم های كوتاه كوتاه را در مهیا بودن نمایش آن‌ها در مكان های عمومی تر توصیف كرد و اظهار داشت: این مورد یكی از مزیت های این فیلم ها محسوب می شود و در روزگاری كه شبكه های اجتماعی و تلویزیون های شهری و سیستم های حمل و نقل عمومی افزایش پیدا كرده است می توان امیدوار بود كه با استفاده از بهینه از این امكانات به تغییر ذائقه مخاطبان كمك كنیم.

وی فیلم های 100 ثانیه ای را دارای پتانسیل بالایی برای پرورش استعدادهای فیلم‌ساز خواند و بیان كرد: بستری كه این جشنواره به‌وجود آورده  راهی به سوی كاهش هزینه های فیلم‌سازی است و هر فیلم‌ساز جوانی كه تازه وارد این دنیا شده است می تواند بدون تقبل هزینه های بالا به ساخت فیلم بپردازد و فیلم خودش را در این جشنواره محك بزند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار