مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از 300 هزار قطعه عکس هوایی از اراضی شهرستان کرمانشاه در قالب طرح کاداستر اراضی گرفته شده است.

به گزارشگروه استانهای باشگاه خبرنگارا ن جوان از کرمانشاه ؛کولانی گفت: هدف این طرح تهیه نقشه از اراضی کشاورزی، ایجاد پایگاه جامع و یکپارچه داده اطلاعات مکانی و توصیفی در این بخش است.

کولانی دیگر اهداف طرح کاداستر را تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی، برنامه‌ریزی جهت مدیریت یکپارچه اراضی، مدیریت بهینه اراضی کشاورزی و منابع ملی، ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی تصرفی سنواتی و اختلافی، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی و... برشمرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: عکس‌های گرفته شده در آینده نزدیک به سازمان نقشه برداری کشور تحویل وعملیات اجرایی آن در سطح شهرستان کرمانشاه شروع می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طرح کاداستر اراضی در پلاک زنده هر منطقه‌ای که رفع تداخل شود شروع می‌گردد و بعد از آن اسناد کشاورزان دارای نقشه خواهند شد.

کولانی با اشاره به مزایای طرح کاداستر اراضی کشاورزی گفت: در طرح کاداستر، اراضی کشاورزان کدبندی شده و در سامانه ثبت می‌گردد و هر زمانی لازم باشد کل اطلاعات مکانی، ثبتی، توصیفی و مالکیتی در دسترس می‌باشد.

وی افزود: یکی از مزایای طرح کاداستر انتخاب الگوی کشت منطقه است، زیرا سطح اراضی کشاورزی در این طرح به راحتی شناسایی و می‌توان الگوی مناسب کشت برای منطقه را انتخاب و اجرا نمود.

کولانی افزود: در حال حاضر مقدمات تشکیل اداره کاداستر در مدیریت امور اراضی ابلاغ شده و در حال راه‌اندازی می‌باشد.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: کرمانشاه ، بیش ، قطعه ، عکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.