آمریکا تهدیدی برای امنیت ملی روسیه

در ارزیابی جدید، آمریکا، برای نخستین بار، به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی روسیه تعیین شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز، در ارزیابی جدید، آمریکا، برای نخستین بار، به عنوان یک تهدید برای امنیت ملی روسیه تعیین شده است.

این نشانه ای است دال بر اینکه چگونه روابط روسیه با غرب در سالهای اخیر به وخامت گراییده است.
این سند، به نام  درباره راهبرد امنیت ملی فدراسیون روسیه، شب سال نو میلادی از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امضا شد.

این سند جایگزین نسخه سال 2009 می شود که به تایید دمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت روسیه رسیده که در آن از آمریکا و ناتو نامی برده نشده بود.

در این سند اعلام شده روسیه موفق شده نقش خود را به منظور حل و فصل مشکلات جهانی و مناقشات بین المللی، بیشتر کند که این افزایش نقش باعث واکنش غرب شده است.

براساس این سند، تقویت روسیه در بحبوحه تهدیدهای جدید برای امنیت ملی، که ماهیت پیچیده و به‌هم پیوسته ای دارد، روی داده است.

در ادامه این سند آمده است  روسیه با در پیش گرفتن یک سیاست مستقل، هم بین المللی هم داخلی، باعث اقدام مقابل آمریکا و متحدانش شده است که تلاش می کند سلطه خود را بر امور جهانی حفظ کنند.

احتمال تشدید فشار به روسیه

بنابر این سند، این به نوبه خود احتمالا به فشار اطلاعاتی، نظامی، اقتصادی و سیاسی بر روسیه منجر خواهد شد.

روابط بین روسیه و غرب پس از آن به وخامت گرایید که نیروهای روس در ماه مارس سال 2014 در پی گریختن رئیس جمهور حامی مسکو در کیف به روسیه به علت اعتراضات، شبه جزیره کریمه اوکراین را اشغال کردند.

از آن زمان تاکنون، غرب، روسیه را به کمک به شورشیان در شرق اوکراین متهم کرده است.
مسکو کمک فعالانه به شورشیان را تکذیب می کند.

در این سند اعلام شده آمریکا و اتحادیه اروپا از یک کودتای ضد قانونی اساسی در اوکراین» حمایت کرده اند؛ اقدامی که به یک شکاف عمیق در جامعه اوکراین و یک منازعه نظامی منجر شده است.

گسترش ناتو تهدید علیه روسیه

در این سند همچنین از گسترش ناتو به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی روسیه نام برده و اعلام شده که آمریکا شبکه ازمایشگاه های بیولوژیک-نظامی خود را در کشورهای همسایه روسیه گسترش داده است.

این سند، که به عنوان مبنایی برای تهیه راهبرد مرتبط با امنیت ملی از سوی نهادهای دولتی مختلف عمل می کند، اشاره ای به سوریه نمی کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان  اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار