اسطوره مقاومت ایران اسلامی در دوران جنگ با بیش از چهل درصد ویرانی باقی مانده از آن دوران با مشکلات فراوانی دست به گریبان است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ عبدالله ثامری نماينده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از گذشت بیست و هفت سال از جنگ هنوز اراده قوي براي بازسازي اين شهر جنگ‌زده به وجود نيامده است.

فرماندار خرمشهر نیز می گوید : بيشتر مشكلاتي كه در حال حاضر مشاهده مي‌شود ناشي از ضعف مديريت فعلي نيست بلكه مربوط به مديران قبلي است كه اين مشكلات روز به روز بزرگ‌تر شده تا جايي كه وضعيت شهر را به اين صورت نابسامان كرده است.

حیاتی تصریح می کند : كارهاي زيادي در این شهرستان وجود دارد كه به هيچ وجه نياز به اعتبارات ندارد بلكه مديريت صحيح و مناسب را مي‌طلبد كه بايد نسبت به اجراي آنها اهتمام ورزید.

موسوی امام جمعه شهرستان خرمشهر نيز خواستار توجه ويژه دولت براي حل مشکلات شهرنشيني خرمشهرشده است وی می گوید : در حق خرمشهر و مردم اين منطقه ظلم شده است .زیرا متأسفانه خرمشهر بعد از پايان جنگ تحميلي حتی نتوانسته زيرساخت‌هاي اوليه يك شهر را به دست بياورد .

برخی شهروندان خرمشهری/ حوادث جديدي مانند گردوغبار و شوري آب ،معضلاتي چون آب‌ و فاضلاب، برق ، بيكاري، فقر گسترده، تبعيض ، پارتي‌بازي و نبود بهداشت را واقعيت‌هاي خرمشهر امروز دانستندکه به مشکلات جنگ افزوده شده است.

نماينده مردم خرمشهر در مجلس در مورد بيكاري جوانان در اين شهر گفت: حداقل نرخ بيكاري بين جوانان سی درصد است

وی افزود: در حال حاضر حدود سی هزار نفر جوان جوياي كار در اداره كار و امور اجتماعي ثبت نام كرده‌اند.

عبدالله ثامری گفت: با توجه به اینکه سازمان منطقه آزاد اروند در خرمشهر قرار دارد و بخش عمده درآمدهاي آن از خرمشهر تأمين مي‌شود اما شهر خرمشهر به لحاظ عمران آبادي رو به عقب ماندگي گذاشته است.

یکی از مسئولان خرمشهر که نخواست نامش فاش شود افزود: دولت نگاه ويژه‌اي به خرمشهر دارد و در اختصاص اعتبارات براي رفع كمبودهاي اين شهر از هيچ كمكي دريغ نكرده اما متاسفانه در مديريت اين اعتبارات تاكنون خوب عمل نشده است.

فرماندار خرمشهر وحدت و همدلي ميان مديران را مهم‌ترين نياز خرمشهر دانست و افزود: نياز جدي خرمشهر در وهله اول انسجام و وحدت اساسي است.

وی گفت : به مسئولان هشدار داديم اگر مسئولي تعمدي در امور مربوط به وظايف خود سهل‌انگاري كند با جديت با او برخورد مي‌كنيم.

به مشکلات شهرستان خرمشهر اختلافات گسترده شورای اسلامی شهر را باید افزود .اختلاف اعضاء شورای شهر برای انتخاب شهردار خرمشهر انقدر حاد شد که به دستور استاندار خوزستان شورای اسلامی این شهر منحل شد و خرمشهر در شرایط کنونی نه شهردار دارد، نه شورای شهر .

یک استاد دانشگاه پیام نور خرمشهر با اشاره به اين كه روند بازسازي خرمشهر طي چند سال اخير مطلوب نبوده است، افزود: بايد با حمايت‌هاي مجلس، دولت، بسيج سازندگي و نيز مشاركت هاي بخش خصوصي، روند بازسازي خرمشهر را سرعت بخشيد.

آنچه مسلم است خرمشهر /پر افتخار ترین شهر ایران در دوران دفاع مقدس تبدیل به سمبل بی لیاقتی و بی تدبیری مسئولانی شده است که بیش از 27 سال در این شهر امدند و رفتند .

یکی از راویان کاروانهای راهیان نور که نخواست نامی از وی برده شود گفت : نمیدانم به مهمان خارجی که از خرمشهر بازدید میکند باید با چه رویی بگویم که این شهر پر معضل و نازیبا سمبل مقاومت ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی است .

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.