بیش از یک میلیارد دلار کالای غیرنفتی از منطقه آزاد اروند صادر شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد اروند در حاشیه کارگاه آموزشی فعالان اقتصادی شهرستان های آبادان و خرمشهر گفت: 

در هشت ماهه سال جاری، صادرات از مرز تجاری شلمچه حدود دو میلیون و 500 هزار تن بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی هفت درصد و از نظر دلاری پنج درصد افزایش را نشان می دهد.

جبار سالم پور  از مرز شلمچه به عنوان یکی از دروازه های تجاری و ترانزیتی مهم کشور یاد کرد و گفت:این مرز به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود و داشتن ظرفیت های استفاده از حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی، فعالیت آسان، سریع و مطمئن با عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای آسیای میانه، قفقاز و حوزه مدیترانه را میسر می سازد.

وی تصریح کرد:زمینی به مساحت 700 هکتار نیز به منظور احداث بندر خشک در شلمچه در اختیار این سازمان است و برای پیگیری امور لجستیک، حمل و نقل و ترانزیت به سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار می شود.

مدیر بازرگانی منطقه آزاد اروند مهمترین اهداف راه اندازی بندر خشک شلمچه را افزایش کارایی حمل و نقل، بهبود وضعیت زیرساخت های مرتبط با حمل و نقل دانست .

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.