کارمند سابق Yandex قبل از فروش کد منبع و الگوریتم های کلیدی این موتور جستجو دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارمند سابق موتور جستجوی روسی Yandex بعد از سرقت کد منبع و الگوریتم های کلیدی این موتور قصد داشت آن ها را در بازار سیاه بفروشد و از این راه بودجه شرکت نوپای خود را تأمین کند.

به گزارش نشریه ی روسی کامرسانت، "Dmitry Korobov" بعد از دانلود نرم افزاری از سرورهای Yandex با نام مستعار ((Arcadia ))تلاش کرد تا این نرم افزار حاوی اطلاعات فوق حساس مثل کد منبع و الگوریتم های کلیدی Yandex را به شرکت خرده فروشی NIX و بازارهای سیاه زیر زمینی بفروشد.

در حالی این فرد قصد داشت تا این نرم افزار را تنها به قیمت 29 هزار روبل بفروشد که قیمت واقعی آن میلیارد ها روبل تخمین زده شده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه پیش از آنکه Korobov موفق به انجام هر گونه تراکنشی شود موفق به دستگیری وی شد.چند ماه قبل این فرد با حضور در دادگاه به اتهام مالکیت غیرقانونی و توزیع اسرار تجاری به تحمل 2 سال زندان محکوم شد. نماینده ی Yandex در دادگاه ضمن اشاره به حساس و کلیدی بودن این نرم افزار تأکید کرد:" Arcadia به طور مستقیم به موتور جستجوی Yandex مرتبط است و منبع اصلی درآمد این موتور به حساب می آید"

 اگر Korobov موفق به این عمل خلاف می شد، این نرم افزار به صورت رایگان و به نحوآسان در دسترس همگان در فضای اینترنت قرار می گرفت و شرکت ما را با خسارت جدی روبرو می ساخت."Yandex که معروف ترین موتور جستجو در روسیه است اصلی ترین رقیب گوگل محسوب می شود به نحوی که در ماه نوامبرسال جاری، سهم این موتور از جستجوهای اینترنتی در روسیه 57 درصد و گوگل 35.2 درصد بود. آماری که نشان می دهد Yandex از محبوبیت بیشتری در روسیه برخوردار است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان، اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.