وزیر آموزش و پرورش از آغاز دوره شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان برای نخستین بار در دانشگاه فرهنگیان و دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌اصغر فانی در همایش سراسری اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ فرهنگیان کشور در مشهد گفت: دوره‌های شایستگی حرفه‌ای معلمین برای نخستین بار در دانشگاه فرهنگیان تا چند روز آینده شروع خواهد شد و باید به سویی برویم که هر کسی که قرار است تدریس داشته باشد گواهینامه صلاحیت معلمی اخذ کند.

وی افزود: امسال برای نخستین بار ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان را عملیاتی خواهیم کرد و کسانی که در آزمونی که در 28 شهریور برگزار شد پذیرفته شدند به دانشگاه معرفی خواهند شد و تحت نظر ما یک دوره حرفه‌ای آموزش را در دانشگاه فرهنگیان طی خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان باید برای فارغ التحصیلان صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی احراز شود و در این راستا، در ستاد مرکزی دانشگاه فرهنگیان اقداماتی در دست انجام است که بر اساس آن ما بتوانیم صلاحیت‌های معلمی را از فارغ‌التحصیلان دانشجو- معلم احراز کنیم؛ زیرا کسی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می‌شود باید برای ما یقین حاصل شود که صلاحیت‌های معلمی را برای کلاس درس دارد


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.