منزلت بزرگانی همچون حافظ و سعدی باید حفظ شود و چه جایگاهی بالاتر از این؟

سیدعلی موسوی گرمارودی شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص ورودش به عرصه ادبیات و اولین کتابی که او را با دنیای شعر و ادب آشنا کرد و گفت: زمانی که 5 ساله بودم پدرم تمامی حروف فارسی را به من آموخت و پس از آن شروع به آموزش و خواندن قرآن کریم کردیم کمی جلوتر که رفتیم نوشتن را از او یاد گرفتم.
 
وی ادامه داد: به یاد دارم در سن 7 سالگی‌ام، پدرم کتاب طاقدیس شیخ نراقی را برایم خواند و آن را به من آموخت، این کتاب به دلیل اینکه تلفیقی از شعر و داستان و تصویر بود، برایم خیلی جذابیت داشت. با اینکه تمام تصویرها سیاه و سفید بود اما من از همه داستان‌ها و تصاویر لذت می‌بردم. همانطور که می‌دانید شیخ نراقی این کتاب را به تأسی و اقتضا از مولوی نوشته است و سعی کرده به همان سبک و سیاق داستانها را دسته‌بندی کند. شاید پدرم می‌دانست که درک استعار مولوی برای یک کودک 7 ساله دشوار است، اما داستان‌های شیخ نراقی در کتاب طاقدیس به افق من در آن سنین کودکی نزدیک‌تر بود.
 
این شاعر از جایگاه کنونی شعر در کشورمان عنوان کرد: در این کشور جایگاهی بالاتر از حافظ و سعدی نداریم و نخواهیم داشت، دیگر به دنبال چه جایگاهی هستیم؟ باید منزلت این بزرگان به حافظ، سعدی، فردوسی و نظامی را درنظر بگیریم و بدانیم هیچ وقت جایگاه آنها از آسمان پایین‌تر نمی‌آید.
 
سیدعلی موسوی گرمارودی شاعر در پایان گفت: برای آشنایی با تعریف شعر فارسی، علاقه‌مندان می‌توانند به کتاب «جوشش و کوشش در شعر» به نگارش بنده را که 250 صفحه است، مطالعه کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار