مباحث محیط زیستی طبق تعریف استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست از طریق دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به دانشجویان رشد و پرورش کودکان پیش دبستان آموزش داده شد و این مهم یک اولویت اساسی است.

درویش مدیر کل آموزش سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بعنوان دانشگاهی مهم و استراتژیک با اجرای این طرح برنامه آموزشی، اشاعه نگرش و فهم اکولوژیک و سواد محیط زیست را از طریق معلمان و تسهیل گران مباحث محیط زیستی طبق استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می‌کند و دانشگاه‌های دیگر می‌توانند این دانشگاه را الگو قرار دهند. 

وی مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست را در ارائه مطالب علمی و تخصصی و انتخاب اساتید و کارشناسان محیط زیست و سازمان‌های غیر دولتی فعال در زمینه مسائل محیط زیستی بیان کرد و افزود: در فاز اول، سی و دو ساعت کارگاه آموزشی توسط اساتید و صاحبنظران بنام محیط زیست برای دانشجویان رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان و مربیان آینده این کودکان برگزار شد.

مدیر کل آموزش سازمان حفاظت محیط زیست همچنین اظهار داشت: اجرای این برنامه در راستای دستور کار 21 اجلاس توسعه پایدار و اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل و اجرای تعهدات بین‌المللی از سوی کشورمان است، چراکه تربیت آموزش گران و تسهیل گران برای حفاظت محیط زیست و آموزش جوانان و زنان برای مشارکت در برنامه‌های محیط زیستی مورد تاکید مجامع بین‌المللی است. 

وی افزود: در راستای همین هدف، سازمان حفاظت محیط زیست دانشجویان آموزش دیده را در فهرست و بانک اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست قرار بدهد تا در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که با دانشگاه‌های بین المللی از جمله دانشگاه ایالتی آلبانی در نیویورک آمریکا داریم، بتوانیم آموزش‌های آنان را با روشهای بین‌المللی ارائه دهیم . 

وی در پایان از ادامه همکاری با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، انعقاد تفاهم‌نامه ای با این دانشگاه، برای اجرای برنامه‌های مشترک در جهت فرهنگ‌سازی و ایجاد حساسیت در جامعه دانشگاهی و آموزش عالی خبر داد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار