یکی از مشکلات شهر تهران تردد خودروهای تک سرنشین به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی است که اغلب به دلیل نبود اتوبوس کافی، شلوغی مترو و فرسودگی این وسایل بسیاری از افراد از اتومبیل شخصی خود استفاده میکنند.
مشکلات اقتصادی، کمبود ناوگان حملونقل عمومی، فرسودگی اتوبوسها و مینیبوسها و بنزین بیکیفیت همه دست به دست هم دادند تا بخش اعظم آلودگی هوای پایتخت را به خود اختصاص دهند. یکی از معضلات کنونی شهر تهران وجود رانندگانی است که با خودروهای پلاک شخصی مسافرکشی میکنند که در بین آنها پلاکهای شهرستانی به وفور در سطح خیابانهای شهر دیده میشود.
** ایجاد اختلال تردد شخصی سواران
خودروهای پلاک شخصی با تردد خود در سطح شهر ایجاد اختلال در کار رانندگان تاکسی میکنند که هر ساله با شروع فصل سرما و بارشهای ناگهانی برف و باران این معضل تشدید میشود، به طوریکه رانندگان شخصی از شهرستانهای اطراف نیز در حال فعالیت در این حوزه هستند.
ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در این باره میگوید: مردم با کمک و اطلاع رسانی از فعالیت خودروهای پلاک شخصی باید مانع از اختلال در روند کاری رانندگان تاکسی شوند.
در حال حاضر حدود 25 شرکت تاکسیرانی که هر کدام 3 تا 5 هزار تاکسی زیرمجموعه دارند، در حال ارائه خدمات به شهروندان تهران هستند که علاوه بر سیستمهای جی پی اس که در تاکسی نصب شده در ایستگاهها نیز سیستمهای کنترلی ورود و خروج تاکسیها مانیتورینگ میشوند و همچنین گشتهای مراقبتی بر فعالیت تاکسیها نظارت دارند.
با این حال با در نظر گرفتن هزینههای رانندگان تاکسی آن طور که باید از طرف دولت حمایت نمیشوند زیرا بسیاری از رانندگان پلاک شخصی با سوار کردن مسافران بر معیشت رانندگان تاکسی سایه میاندازند که نتیجه آن ایجاد رقابتی به ناحق میان رانندگان پلاک شخصی و تاکسیداران است.
** تصویب قانونی حمایتی از سوی دولت
با توجه به اینکه رانندگان تاکسی باید در چارچوب تعرفههای مصوب کار کنند و بنا به هیچگونه تخلفی انجام دهند، باید قانونی حمایتی از سوی دولت و نظارتی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی در این زمینه لحاظ شود تا شاهد اخلال در روند کاری رانندگان تاکسی نباشیم.
مردم همچنین باید با آگاهی در این زمینه در صورتی که شاهد هرگونه فعالیت خودروهای پلاک شخصی در ایستگاههای تاکسی بودند اطلاعرسانی کنند و تحت هیچ شرایطی سوار اینگونه خودروها نشوند زیرا این افراد با سوءاستفاده از شرایط آب وهوایی بخصوص اینکه زیرنظر سازمان تاکسیرانی هم نیستند، هر مبلغی را که بخواهند از مسافر طلب میکنند و دست آخر تنها در حق رانندگان مسافرکش و زحمتکش ظلم خواهد شد که این معضل تنها با نظارت دقیقتر و وضعکردن قوانین انضباطی از سوی مسئولان باید انجام شود تا شاهد ارائه خدمات با کیفیتتر از سوی تاکسیرانی باشیم.
انتهای پیام /
اگه بحث تو این زمینه بخواد بشه فکر نمیکنم به نفع تاکسی ها و خطی ها باشه
تاکسی ها که اغلب دنبال دربستی هستند
اگر شخصی ها کار نکنند خیلی از مردم دچار مشکل میشوند
از ناچاری مردم رو به مسافر کشی اوردند
اول مشکل کار جوانها را حل کنید , روزی دست خداست
۸۰ درصد از تاکسی ها دنبال پول درشت هستند
مردم دارن له میشن از مشکلات
اینقدر به این تاکسی ها باج ندهید
ممنونم
باید دید چرا رانندگان شخصی مجبور میشوند که با خودرو شخصی خودشان مسافر جابجا کنند این یک مشکل چند طرفه هست وقتی یک تاکسیران مجبور به کارگری برود یک کارمند هم مجبور میشود به مسافر کشی برود امیدوارم به حق باری تعالی این مشکلات هر چه زودتر حل بشود.
یا علی
چرا نمیگین از تاکسی هایی که تا نیم ساعت مردم رو منتظر نگه میدارن و تا ماشین پر نشه حرکت نمیکنن؟
چرا نمیگین از تاکسی هایی که وقتی سوارشون میشی انگار روی خاک دراز کشیدی و لباس ها به گند کشیده میشه؟
چرا نمیگین از تاکسی هایی که وقتی سوارش میشین هر لحظه میترسین که الان وسط خیابون میمونه؟
چرا نمیگین از تاکسی هایی که از لحظه سوار شدن مسافر در حال غر زدن هستن تا برسوننت عذاب وجدان میدن که چرا داری 2000 تومان میدی!
چرا نمیگین از تاکسی هایی که حتی 200 متر جلوتر پیادت کنن 90% مبلغ کرایه رو میگیرن؟
...
خوبه که این مسافر کشای سخصی هستن وگرنه این راننده تاکسیا ادعای خدایی میکرددن.
ولشون کنی میخوان همرو دربستی ببرن.
دربست هم که نبرن نرخ خودشونو از مسافر میگیرن.
من که میگم شخصی ها رو هم ساماندهی کنن که یه رغابتی باشه به نفع مسافران