معاون مجری سامانه‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی گفت : طرح آبیاری زیر سطحی در 10 استان کشور به صورت پایلوت اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی گرجی در جلسه بررسی طرح آبیاری زیر سطحی در قزوین اظهار کرد: مأموریت وزارت جهاد کشاورزی، ارتقای آبیاری است که یکی از این سامانه‌ها، سیستم‌های نوین آبیاری است.

وی ادامه داد: هر روش، مدیریت و سخت‌افزاری که ما را به بهره‌وری نزدیک کند مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرد.

معاون مجری سامانه‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مزایای سیستم آبیاری زیر سطحی مطرح کرد: این طرح در حال حاضر در استان قزوین به صورت پایلوت در حال انجام است که ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش راندمان تولید محصول را نیز به دنبال دارد.

گرجی یادآور شد: قرار است به صورت عملیاتی در 10 استان به ویژه فلات مرکزی کشور که شرایط مناسب آب و خاک برای اجرای سیستم آبیاری زیر سطحی داشته باشد، این طرح به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

نیازعلی ابراهیمی‌پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه بیان کرد: اگر بتوانیم حتی یک درصد به راندمان آب کمک کنیم، حرکت بسیار خوبی انجام شده که در این راستا باید از طرح‌های نو و روش‌های نوین برای آبیاری استقبال کرد.

وی بر لزوم توسعه سامانه آبیاری زیر سطحی در کشت سایر محصولات زراعی و باغی تأکید کرد.

ابراهیمی‌پاک عنوان کرد: با توجه به اینکه این طرح در حال حاضر در استان قزوین اجرا شده، برای به نتیجه رسیدن آن تفاهم‌نامه‌ای با مؤسسه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی این استان برای تسریع در دستیابی به نتایج باید منعقد شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: اجرای ، طرح ، آبیاری ، کشاورزی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.