حضور دانشجویان ووشوکار ایرانی در دو رویداد مهم جهانی

دانشجویان ووشوکار کشورمان در المپیک دانشجویان در سال 2017 و رقابت های قهرمانی دانشجویان جهان در سال 2018 شرکت خواهند کرد.

علی اسفندیاری رئیس انجمن ووشوی دانشگاه آزاد به  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به اینکه در چند ماه اخیر حضور رشته ووشو در رقابت های دانشجویان جهان قطعی شد و از سال 2017 در المپیک دانشجویان که در کشور چین تایپه برگزار می شود، برای نخستین بار مسابقات ووشو نیز برگزار می شود.بر همین اساس دانشجویان ووشوکار ایرانی نیز در این رویداد مهم و همچنین در رقابت های قهرمانی دانشجویان جهان 2018 چین شرکت می کنند.
وی افزود: انجمن ووشوی دانشگاه آزاد در نظر دارد تابه منظور آمادگی هرچه بیشتر ووشوکاران دانشگاه آزاد ، اسفندماه رقابت های ووشو در سطح کشور در دو بخش بانوان و آقایان به ترتیب به میزبانی تهران و اصفهان برگزار کند.تا در صورتیکه برای حضور در دو رویداد المپیک دانشجویان و مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان ، رقابت های انتخابی تیم ملی دانشجویان برگزار شد ، ووشوکاران دانشگاه آزاد آمادگی کامل داشته باشند.

در لیگ نهم جوان گرایی کردیم
اسفندیاری گفت:با توجه به تاکید محمد دادکان به جوان گرایی و اهمیت و بهایی که وی به ورزش های غیر توپی می دهند، خوشبختانه از تیم ووشو حمایت خوبی کردند و امکانات کافی در اختیار ما قرار دادند .بر همین اساس تیم ووشوی دانشگاه آزاد امسال برای حضور درنهمین دوره لیگ برتر ، برای نخستین بارجوان گرایی کرده و از حضور ووشوکاران جوانی که اکثر آنان دانشجویان دانشگاه آزاد هستند، در ترکیب خود بهره می برد. تا جاییکه مبین آشوب، امیر دارابی نخستین بار است که در مقطع بزرگسلان شرکت می کند و امین ولی پورکه اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه می کند را برای لیگ نهم جذب کردیم.
مدیر فنی تیم ووشوی دانشگاه آزاد در مورد دیدارهای هفته سوم و چهارم لیگ برتر اعلام کرد: از ابتدای هفته در آکادمی ووشو اردو زدیم و تمرینات خود را برای هفته سوم و چهارم آغاز کردیم .در این اردو تمامی ووشوکاران دانشگاه آزاد اعم از ملی پوش و غیره حضور دارند که در بخش ساندا زیر نظر کیوان شیر آقایی و در بخش تالو زیر نظر تیمور بنی طالبی تمرین می کنند.
وی افزود: دیدارهای سختی را پیش رو خواهیم داشت،در هفته سوم با تیم شهرداری ملارد مبارزه خواهیم کرد .این تیم با توجه به بازی هایی که هفته اول و دوم لیگ انجام داد، نشان داد که تیم قدرتمندی است و ووشوکاران ناشناس اما خوبی را در ترکیب خود دارد، که البته هدف از برگزاری لیگ نیز همین هست که افراد نوپا قهرمانان را به چالش بکشند و این اتفاق خوبی خواهد بود و به شناسلیی استعدادهای جدید و همچنین پشتوانه سازی تیم ملی کمک می کند.
سرمربی تیم ووشوی دانشگاه آزاد ادامه داد: در هفته چهارم نیز با تیم رنگ فیروزه شیراز دیدار خواهیم داشت که این تیم نیز چند سالی است در لیگ برتر حضور دارد و عملکرد خوبی داشته است. در هر صورت تیم دانشگاه آزاد با وجود جوان گرایی که امسال برای اولین بار انجام داده است، تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته و با آمادگی خوبی به استقبال رقابت های هفته سوم و چهارم لیگ برتر می رود .
گفتنی است: هفته سوم و چهارم نهمین دوره لیگ برتر فردا پنجشنبه 10 دی ماه در محل آکادمی ووشو برگزار می شود.

انتهای پیام/ 
 
*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار