نظرسنجی:

نارضایتی 85 و 75 درصدی مردم آمریکا از عملکرد کنگره و دولت

بر اساس یک نظرسنجی، 85 درصد از مردم آمریکا از عملکرد کنگره ناراضی‌اند و 75 درصد نیز با سیاست‌های دولت مخالفند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، بر اساس نتایج یک نظرسنجی 85 درصد از مردم آمریکا از عملکرد کنگره تحت سیطره جمهوری‌خواهان ناراضی هستند.

این نظرسنجی مشترک، که به وسیله شبکه «سی‌ان‌ان» و موسسه افکار سنجی «اُآرسی» انجام شده است، نشان می دهد 14 درصد از آمریکایی‌ها با عملکرد نمایندگان کنگره موافق هستند. بر اساس این گزارش حمایت مردم از کنگره از فوریه سال گذشته میلادی تاکنون هفت درصد کاهش داشته است.

بنا بر این نظرسنجی، همچنین بسیاری از مردم آمریکا از عملکرد دولت در نحوه اداره کشور راضی نیستند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد 75 درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد دولت ناراضی هستند و 69 درصد از مسیری که کشور در پیش گرفته دست‌کم «به نوعی خشمگین» هستند.

نارضایتی و خشم جمهوری‌خواهان از دولت بسیار بیشتر از دموکرات‌ها است. حدود 90 درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه از نحوه مدیریت کشور ناراضی هستند و 82 درصد از مسیر پیش روی کشور خشمگین هستند.

طبق این نظرسنجی، باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، نیز مقبولیت چندانی در میان مردم ندارد. حدود 50 درصد مردم آمریکا نظر مساعدی درباره اوباما ندارند، در مقابل 48 درصد دیدگاه مثبت‌تری دارند.

بر اساس این نظرسنجی، 52 درصد از آمریکایی‌ها با عملکرد اوباما در پیشبرد امور کشور مخالفند و 60 درصد از رویکرد وی در مقابله با تروریسم ناراضی هستند.

در این نظرسنجی مشخص شد که فقط نیمی از افراد اطمینان دارند که دولت اوباما قادر به حفاظت از آنان در مقابل اقدامات تروریستی آتی است.

این گزارش حاکی از آنست که 40 درصد آامریکایی‌ها معتقدند که تروریست‌ها در مصاف با آمریکا دست بالا را دارند، که این رقم از هر زمان دیگری از زمان حملات تروریستی 11 سپتامبر بالاتر است.

نظرسنجی مزبور از 18 تا 21 دسامبر (27 تا 30 آذر) از طریق مصاحبه تلفنی با هزار و 18 نفر از نقاط مختلف کشور انجام شده است.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار