در لیگ پانزدهم 45 بازیکن مازندرانی در لیگ حضور دارند، این در حالی است که تیمی از این استان در لیگ شرکت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بدون شک استان مازندران یکی از قطب‌های بازیکن سازی در فوتبال کشورمان محسوب می‌شود و بازیکن‌های زیادی از این استان در لیگ برتر حضور دارند.
 
پانزدهمین دوره لیگ برتر نیز در حالی از هشتم مرداد آغاز شد که 45 بازیکن مازندرانی در این فصل حضور داشتند و میانگین سنی 27 سال را به ثبت رساندند.
 
در این بین تیم فوتبال پرسپولیس با هفت بازیکن بیشترین سهم را دارد و فولاد خوزستان نیز از هیچ بازیکن مازندرانی در ترکیب خود استفاده نمی‌کند.
 
پس از سرخ پوشان پایتخت، راه آهن در رده بعدی قرار دارد و از بازیکنان مازندرانی در ترکیب لوکوموتیورانان می‌توان به حمیدرضا پورسالار، سید احمد مهدی‌زاده و محمد عباس زاده اشاره کرد.
 
ذوب آهن اصفهان، تراکتورسازی تبریز و سایپا نیز هر کدام با 4 بازیکن مازندرانی در ترکیب خود از تیم‌هایی محسوب می‌شوند که بازیکنان زیادی از خطه سرسبز کشورمان در اختیار دارند.
 
حال نگاهی می‌اندازیم به موثرترین بازیکنان مازندرانی در لیگ برتر:
 
امید عالیشاه، رامین رضاییان، مهرداد کفشگری، محسن بنگر از پرسپولیس، حنیف عمران، امید ابراهیمی و سید محسن کریمی از استقلال تهران، محمدرضا خلعتبری، رحمان احمدی و شهاب گردان از سپاهان اصفهان، حامد فلاح زاده، مجید ایوبی و مهدی شیری از سایپا تهران، محمد نژاد مهدی و مهرداد قنبری و دانیال اسماعیلی‌فر از ذوب آهن اصفهان و مهرداد طهماسبی، شجاع خلیل‌زاده و میرهانی هاشمی از مازندران‌ی های تراکتور سازی تبریز محسوب می‌شوند.
 
این تعداد بازیکنان کم از مازندرانی‌های لیگ پانزدهم محسوب می‌شوند و این در حالی است که 15 نفر بالای 30 سال سن دارند و 9 بازیکن زیر 23 سال در ترکیب تیم‌های لیگ پانزدهم قرار دارند.
 
حال در بین این 45 بازیکن نیما مختاری با 17 سال سن جوانترین و مجتبی ترشیز با 37 سال مسن ترین بازیکن مازندرانی در لیگ پانزدهم محسوب می‌شوند.
 
حال باید این نکته را اظهار کنیم که چه دلیلی سبب می‌شود تا اسپانسرها و سرمایه گذارها به فوتبال مازندران ورود کنند و از تیم داری در این استان بپرهیزند.
 
انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار