رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: معدن و کارخانه استحصال شمش طلای ساریگونی، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان؛بهره برداری از معدن و کارخانه استحصال شمش طلا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج ؛ محمد دره وزمی گفت: معدن و کارخانه استحصال شمش طلای ساریگونی، امروز سه‌شنبه(8 دی) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در قروه به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه کلیه بخش‌های خط تولید، راه اندازی و تولید آزمایشی طلا انجام گرفته است، افزود: این پروژه که حاصل سرمایه گذاری خارجی است، زمینه اشتغالزایی بالغ بر 300 نفر را فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه مدت بهره برداری این پروژه هفت ساله است، بیان کرد: در سال اول آغاز این پروژه یک میلیون تُن کانسنگ با عیار 1.24 گرم در تُن، در سال دوم 1.5 میلیون تُن، در سال سوم 2 میلیون تُن و در سه سال بعدی 2.9 میلیون تُن کانسنگ طلا از معدن ساریگونی شهرستان قروه استخراج شده است.

وی با اعلام اینکه ذخیره قطعی این معدن در این فاز 14 میلیون و 800 هزار تُن کانسنگ طلا با عیار 1.24 گرم در تُن می باشد، بیان کرد: تا کنون برای بهره برداری از این معدن 78 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

دره‌وزمی، محدوده کانسار طلای ساریگونی را فاصله 34 کیلومتری شمال شرق شهرستان قروه و در حد فاصل روستاهای داشکسن، بهارلو، نی بند عنوان کرد و گفت: در ابتدای سال 2012 این معدن به شرکت قزاق واگذار شد.

وی ادامه داد: عملیات ساخت و نصب کارخانه استحصال طلا در طول مدت 18 ماه به انجام رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها تا سال 2017 میزان تولید طلا در این معدن به چهار تُن می رسد، افزود: شهریور ماه سال جاری کار بهره برداری از معدن طلای ساریگونی به اتمام رسیده و تولید آزمایشی آن در مهر و آبان ماه سال جاری صورت گرفته است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.