19طرح آموزشی به همت بنیادبرکت دراصفهان احداث شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، معاون مشارکتهای مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان افزود: این طرح ها در شهرستان های گلپایگان(روستای نیوان نار اسفرنجان)، اردستان، خور و بیابانک و آران و بیدگل(روستای محمدآباد ابوزیدآباد ) مورد بهره برداری قرار گرفته است.

جعفر پور اظهار کرد: آغاز عملیات ساخت و تکمیل این هشت طرح آموزشی از سال 87 آغاز شده و تا پایان 91 به اتمام رسیده و به ادارات آموزش و پرورش تحویل شده است.

وی افزود: این در شرایطی است که بنیاد برکت برنامه ساخت 11 واحد آموزشی دیگر در روستاهای شهرستان های خور و بیانک، شاهین شهر، آران و بیدگل، خمینی شهر، فلاورجان و پیربکران را در مرحله ساخت و تکمیل قرار داده است.

وی این طرح ها را شامل یک واحد آموزشی شش کلاسه در خور و بیابانک،یک واحد هشت کلاسه در آران و بیدگل، سه واحد شش کلاسه در مناطق خانه کارگر- گلدیس و جهادآباد شاهین شهر،یک واحد شش کلاسه در جوی آباد خمینی شهر، دو واحد شش کلاسه در بوئین و میاندشت،یک واحد شش کلاسه در شهر سهرو فیروزان پیربکران،یک واحد در کروج فلاورجان و یک واحد در شاپورآباد برخوار در حال ساخت است.
معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس اصفهان افزود: اولین سنگ بنای توسعه در هر کشوری توجه به مقوله آموزش است و اگر کشور ما بتواند با گسترش زیرساخت های آموزشی، میزان مهارت و توانمندی نیروی انسانی خود را بالا ببرد، بطور طبیعی و پایدار، مراحل پیشرفت و توسعه را با شتاب بیشتری طی خواهد کرد.

وی، وجود روستاهای محروم و فاقد ساختار آموزشی مناسب را موجب آن دانست تا سیر توسعه اجتماعی و اقتصادی در این مناطق با کندی روبه رو شود، لذا بمنظور محرومیت زدایی از مناطق محروم و توسعه مناطق روستایی، بنیاد برکت با شناسایی عوامل مؤثر و راهبردی در این زمینه، در کنار سایر خیرین مدرسه ساز جامعه، از چند سال پیش به مقوله مدرسه سازی ورود کرده است.

جعفرپور خاطرنشان کرد: این بنیاد می کوشد تا در چارچوب سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، زیرساخت های آموزشی را در این مناطق توسعه دهد.

ایجاد زیرساخت های آموزشی توسط بنیاد برکت در920 روستا در مناطق محروم کشور، علاوه بر افزایش سطح سواد، منجر به شکوفایی استعدادهای دانش آموزان روستایی و به تبع آن توسعه پایدار و همه جانبه این مناطق خواهد شد.

بنیاد برکت در 20 آذر 1386 از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و با رهنمود های رهبر معظم انقلاب اسلامی و با هدف انجام مسئولیت های اجتماعی، توسعه و توانمندسازی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور تشکیل شد.

این بنیاد در این مدت در حوزه های مختلف نظیر توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، ساخت مدارس و توسعه فضاهای آموزشی، افزایش دسترسی آحاد مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، توسعه خدمات زیربنایی و فرهنگی، ارائه خدمات مالی، بانکی و بیمه ای در این مناطق فعالیت های گسترده ای داشته است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.