نماینده سمنان گفت: برای حل مشکل کم‌آبی استان سمنان اجرای پروژه انتقال آب دریای خزر موثر است.

"علیرضا خسروی" در گفت‎وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کم آبی را اساسی‌ترین مشکل استان سمنان عنوان کرد و گفت: در حوزه انتخابیه من مردم در بخش آب دچار مشکل هستند و این در حالیست که می‌توان این نیاز را از طریق اجرای پروژه انتقال آب دریای خزر تأمین کرد.

نماینده سمنان با اشاره به اینکه مسئولان محيط ‌زيست معتقدند این آب اراضی مسیر انتقال را شور خواهد کرد، اظهار داشت: طبق گفته کارشناسان سازمان محیط‌ زیست آب دریای خزر پس از نمک‌زدایی و شیرین‌سازی از طریق لوله و ایستگاه‌های پمپاژ به استان سمنان منتقل می‌شود.
   
وی با بیان اینکه سمنان استانی کویری است ادامه داد: انتظار داریم دولتمردان و مسئولان ذیربط به خصوص در سازمان حفاظت محيط زيست در راستای اجرای این پروژه عظیم، همکاری‌های لازم را با رئيس جمهور و دولت داشته باشند.

خسروی با بيان اينكه به استناد گفته‌های رياست سازمان محيط زيست كشور، ایران تا ۳۵ سال آینده، یازده برابر وضع فعلی، دچار خشکسالی خواهد شد، افزود: بر این اساس ضرورت دارد برای حل معضل خشکسالی مفرط در استان‌های کویری چون سمنان اقدامات درخوری صورت گیرد.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه وضعیت راه و گردشگری سمنان نیز نابسامان است خاطر نشان کرد: اگر پیرامون حل این مشکلات همت بیشتری شود، می‌توانیم استانی خودکفا داشته باشیم و با کسب درآمد، عمده هزینه‌های استان‌ را خودمان پوشش دهیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار