نماینده خرم آباد با بیان اینکه شیوه قانونگذاری در کشور بدوی است، گفت: باید انتخاب نمایندگان به نظام انتخاباتی حزبی و دو پارلمانی تغییر کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج عبدی، نماینده خرم‌آباد در نطق میان‌دستور امروز صحن علنی مجلس با تبریک میلاد پیامبر رحمت و اخلاق گفت: همچنین جا دارد روز نهضت را به زحمتکش‌شان عرصه سوادآموزی که در تلاش تزریق دانایی هستند، تبریک عرض نمایم.

نماینده خرم‌آباد با بیان اینکه در آستانه انتخابات هستیم، اظهار داشت: برای هر کرسی خدمت به مردم قریب به 40 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و همین مسئله انتخاب اصلح را برای مردم سخت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان در این مدت کوتاه کار سختی دارد، تصریح کرد: چه بسا در تبلیغات این افراد هزینه‌های هنگفتی صرف شود و منجر به خوراک بیگانگان گردد.

عبدی با اشاره به اینکه شیوه قانونگذاری در کشور ساده و بدوی است، متذکر شد: وظایف احزاب در انتخابات از کارآمدی لازم برخوردار نبوده و باید انتخابات نمایندگان مردم به نظام انتخاباتی حزبی و دو پارلمانی تغییر کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: به خودم و کسانی که می‌خواهند در انتخابات پیش‌رو شرکت کنند، تقاضا می‌کنم که اخلاق اسلامی و جوانمردی را رعایت کنند، چرا که هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند.

وی سپس با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور یادآور شد: ضمن اطلاع کامل از تنگناهای اقتصادی کشور و تلاش‌های دولت اما باید دولتمردان برای حل و فصل مشکلات مردم به کارهایشان سرعت عمل بیشتری ببخشند.

عبدی با اشاره به اختلاس‌ها و فسادهای موجود در برخی از قسمت‌های جامعه تاکید کرد: این موارد حاکی از ناکارآمدی در شیوه مبارزه با مفاسد اقتصادی  است و قوه قضائیه باید با راهبرد اساسی به آن توجه کند.

نماینده خرم‌آباد با اشاره به بحرانی بودن بیکاری در کشور از دولتمردان خواست که توجه اصلی خود را معطوف به اشتغال نمایند و خاطرنشان کرد: مردم کشور می‌توانند در شرایط بهتری زندگی کنند، به شرطی که برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار