مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان بارندگی از ابتدای مهر امسال تاکنون در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛روح الله اسدپور افزود: میانگین بارش از ابتدای مهر امسال تاکنون در استان بیش از 219 میلی متر بوده که این میزان مدت مشابه پارسال 205 میلی متر بوده است.

وی بیان کرد: میانگین بلند مدت بار ش ها در کهگیلویه و بویراحمد از سال 1360 تا کنون بیش از یک درصد کاهش داشته است.

اسدپور حجم ورودی آب به سد کوثر گچساران از ابتدای مهر امسال را 39 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 13 میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

وی عنوان کرد:حجم مخزن آبی سد کوثر قبل از بارش ها بیش از 363 میلیون متر مکعب بوده است که بخاطر خروجی آب این سد برای مصرف کشاورزی و رهاسازی محیط زیست به 350 میلیون متر مکعب در وضعیت فعلی رسیده است.

اسدپور با اشاره به کاهش نگران کننده منابع آبی استان در سال های اخیر افزود : کاهش بارندگی ها و افزایش شدید دما از عمده دلایل اصلی این کاهش محسوب می شود.

وی گفت: سد شاه قاسم در شهرستان بویراحمد هم اکنون وضع نامناسبی دارد و تقریبا خالی از آب است.

کهگیلویه و بویراحمد با میانگین بارش سالانه 700 میلی متری هشت درصد از روان آب های کشور را به خود اختصاص داده است.

با این حال میزان بارندگی سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته کاهش نشان می دهد.

در سال زراعی جاری در یاسوج 208.6میلی متر باران باریده که نسبت به پارسال 36.7 میلیمتر کاهش بارش داشته است.

در سی سخت در سال جاری 219 میلی متر باران باریده که نسبت به پارسال 55.4 میلیمتر کاهش داشته است و در گچساران سال جاری 156.5میلیمتر بارش داشته ایم که نسبت به پارسال10.6میلی متر کاهش نشان می دهد و در دهدشت 229.3 میلی متر باران باریده که نسبت به پارسال42.9میلی متر افزایش داشته است.

انتهای پیام /س
برچسب ها: بارندگی ، بارش ، باران ، برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.