نخستین زایرسرای ارزان قیمت مربوط به استان قزوین در مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندارخراسان رضوی در آئین بهره برداری از این پروژه گفت: تحقق زیارتی آسان، فراگیر و عارفانه، تکریم و رضایت مندی زائران، تعمیق و تحقق کارکردهای زیارت از جمله اهداف کلان در حوزه ی زیارت و زائر است.

رشیدیان افزود: به فرموده ی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) هر اقدامی که به منظور آسایش زوار و مهمانان آستان قدس رضوی انجام گیرد؛ به جا و موجب ثواب و اجر الهی برای اقدام کننده است.

وی گفت: بنا بر تاکیدات معظم له و در راستای سیاست های دولت یازدهم مبنی بر ارتقای خدمت رسانی به زائران حضرت رضا (ع)، طی پنج سال گذشته تا کنون از محل اعتبارات زیارت جمعا 175 میلیارد تومان، به این حوزه اختصاص یافته است.

استاندارخراسان رضوی خاطر نشان کرد: ایجاد پارک خطی و اسکان موقت زائر، احداث کمپ رفاهی، فرهنگی در مسیر زائران، راه اندازی میقات الرضا (ع) در مبادی ورودی و منتهی به مشهد مقدس و اختصاص مبالغی جهت تامین خدمات زیر بنایی و تملک بافت پیرامون حرم مطهر از سوی دولت، از جمله اقدامات انجام شده است.

رشیدیان افزود: با هدف ایجاد اسکان ارزان قیمت ویژه ی زائران کم درآمد، مقرر شد تعدادی زمین از طریق بنیاد بین المللی زائر در اختیار استان ها قرار گیرد که تا کنون 25 بنیاد زائر استانی تشکیل شده است.

وی با بیان این که طبق هماهنگی های به عمل آمده، زمین و پروانه ی ساخت رایگان می باشد؛ خاطر نشان کرد: در مجموع تاکنون 26 قطعه زمین با مساحت تقریبی 18 هزار و 783 متر به بنیادهای زائر استان ها اختصاص داده شده است.

معاون هماهنگی مدیریت امور زایران استان خراسان رضوی هم در این مراسم نزدیکی و مجاورت این زایر سرا به حرم مطهر رضوی را از مزایای زائر سراهای ارزان قیمت دانست و با اشاره به اینکه این زایر سرا دارای ۸ طبقه و ۵ هزار و سیصد متر زیربنا است گفت : این زایرسرای ارزان قیمت دارای ۷۴ سوئیت است که همه امکانات رفاهی برای زایران علی ابن موسی الرضا در این زایرسرا موجود است.

واحدی ساخت زایران سرا های ارزان قیمت را از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: پیرو فرمایشات ایشان از سال گذشته احداث و ساخت زایرا سراهای ارزان قیمت برای قشر نیازمند در مشهد مقدس آغاز شده است.

وی در مورد اختصاص زمین به زایر سرای ارزان قیمت ابراز داشت: با مدیریت استانداری خراسان رضوی طرحی پیاده شد که به کمک آن زمین برای احداث زایر سرا از طرف دولت اختصاص داده می شود و سپس با همکاری خیرین این زمین ها برای ساخت زایر سرای ارزان قیمت بهره برداری می رسد.

معاون هماهنگی مدیریت امور زایران استان خراسان رضوی با بیان اینکه دیگر شهرستان ها هم اماده ایجاد زیرساخت ها برای احداث زایرسرا در مشهد هستند عنوان کرد: د رحال حاضر ۱۴ شهرستان در حال اجرای پروژه و احداث ساختمان به منظور استفاده زایران شهر های خود در مشهد هستند.

واحدی گفت: مدیریت این زائر سرا ها با بنیاد زائر امام رضا(ع) است و در هر شهرستان یک مدیر بنیاد زائر امام رضا(ع) هم مسول بررسی وضعیت ساخت و ساز زایر سرای ارزان قیمت ویژه آن شهرستان در شهر مقدس مشهد است.

وی ابراز داشت: قرار است در مدت یکسال آینده ۳۰ زایر سرای ارزان قیمت دیگر در کلانشهر مشهد ساخته می شود.

معاون هماهنگی مدیریت امور زایران استان خراسان رضوی در مورد تقاضای برخی از حسینیه ها برای این که در امر خدمت رسانی به زایران علی ابن موسی الرضا مشارکت داشته باشند اظهار داشت: قرار شده است برای احیاشدن فرهنگ استفاده از حیسنیه هم در طبقه بالای برخی از حسینیه ها زایران بتوانند اقامت کنند.

شایان ذکر است؛ مراسم افتتاح اولین زایرسرای ارزان قیمت در مشهد با حضور حضرت آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد ، استاندار قزوین و دیگر مسئولان برگزار شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.