کارشناس مسئول برنامه پیشگیری از ابتلا به ویروس اچ.آی.وی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برپایی همایش 'زندگی جریان دارد' به مناسبت هفته اطلاع رسانی ویروس اچ.ای.وی در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر علی حسین پور گفت: در این همایش دو مبتلا به ویروس اچ.آی.وی شامل یک دختر 21 ساله که هنگام تولد و یک مرد 39 ساله که از طریق اعتیاد تزریقی به این ویروس مبتلا شده اند در باره نحوه ابتلا و راه های پیشگیری از این بیماری به زبان ساده صحبت و درد دل کردند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش را ایجاد نگرش متفاوت به بیماری ایدز و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این زمینه است.

وی اجرای تئاتر 'هائیتی' توسط کارکنان نیروی زمینی ارتش درباره زندگی ملوان آمریکایی که برای اولین بار در جهان به این ویروس مبتلا شد را از دیگر بخش های این همایش عنوان کرد.

وی گفت: انجام تست سریع اچ.آی.وی به صورت رایگان و اعلام محرمانه نتایج آن در کمتر از 20 دقیقه از دیگر بخش های این همایش بود که برای متقاضیان انجام شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 650 نفر مبتلا به ویروس اچ.آی.وی در خراسان رضوی شناسایی شده اند که 90 درصد از این تعداد مرد می باشند اظهار داشت: از این تعداد 170 نفر فوت کرده و 180 نفر به استان های دیگر مهاجرت کرده اند.

وی گفت: بین 60 تا 70 درصد مبتلایان به ویروس اچ.آی.وی در خراسان رضوی از طریق اعتیاد تزریقی و بقیه از طریق ارتباط جنسی، هنگام تولد یا استفاده از خون آلوده به این ویروس مبتلا شده اند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.