معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: جشنواره ملی نگارگری "آیات" از 15 بهمن امسال و به مدت یک ماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد:اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان با همکاری دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دستیابی به اهداف مختلف خود، اقدام به برگزاری نخستین جشنـواره آیات کرده است.

حسینعلی آقائیان ‌زاده با اشاره به برگزاری جشنواره ملی نگارگری آیات در اصفهان اظهار داشت: فراخوان این جشنواره در سایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اعلام شده و شرایط افراد شرکت‌کننده، رشته‌های مورد بحث و موارد دیگر در آن وجود دارد.

اقاییان زاده از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 30 دی خبر دادوگفت:پس از ارسال اثار به دبیر خانه جشنواره داوری انجام شده وبرگزیدگان انتخاب و اثار برتر به نمایش گذاشته میشوند.

وی هدف از برگذاری این جشنواره را فرهنگ‌ سازی به‌منظور ترویج مضامین و آموزه‌های ناب قرآن و عترت ، ارتقای کمی و کیفی تولیدات و آثار فرهنگی، تلفیق توانمندی‌های سنتی و خلاق برای تولید آثار دینی معرفی پدیدآورندگان آثار قرآنی و عترتی در عرصه‌های هنری برشمرد.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع و اهمیت آن‌که تولید یک اثر هنری، سبب افزایش قابل توجه ماندگاری و اثرگذاری آن شده و سبب ایجاد موج فرهنگی و فرهنگ‌سازی می‌شود، باید در این زمینه، اقدامات جدی صورت گیرد

همچنین با اشاره به ضرورت توجه به مضامین قرانی با استفاده از ایزار فرهنگ وهنر بیان کرد:هنرمندان باید بتوانند آثاری را در قالب نگارگری و طراحی نقش‌ها، ایجاد کنند زیرا طی ماه‌های گذشته رویکرد وزارت ارشاد در پرداختن به مزامین قرآنی، با استفاده از ابزارهای هنری بوده است.

وی با اشاره به رشته‌های این جشنواره که از جمله نگارگری، طراحی نقوش سنتی و طراحی نگارگری از رشته‌های برگزاری جشنواره ملی نگارگری آیات میباشند اقزود:.جشنواره‌های ملی شعر و ادبیات، نمایش، فیلم و دیگر بخش‌های قرآنی، در استان‌های دیگر برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد، اگر در زمینه فعالیت‌ها و مضامین قرآنی در قالب هنر کار کنیم، بدون شک می‌توان در ترویج ارزش‌ها و فرهنگ قرآنی فعالیت‌های بیشتری انجام دهیم.

آقائیان‌زاده افزود: فراخوان این جشنواره برای تمام مراکز هنری فعال کشور در رشته نگارگری ارسال شده و به تمام هنرمندان حاضر در بانک اطلاعاتی، انجمن‌های هنری، افراد خاص و دانشگاه‌های هنر اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته است.

گقتنی است :هنوز آمار دقیقی از ثبت‌نام کنندگان در جشنواره در دست نیست و نزدیک به 3 هزار نسخه فراخوان ارسال شده اما استقبال مناسبی از آن صورت گرفته است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.