میری:‌ تخلفات ساختمانی زیر ذربین نظارت

معاون اداره کل معماری ساختمان سازمان شهرسازی شهرداری تهران، گفت: تاکنون 240 پرونده تخلفات مورد رصد و بررسی در شورای امن قرار گرفته است.

میری:‌ تخلفات ساختمانی زیر ذربین نظارت
مرجانه میری معاون اداره کل معماری و ساختمان سازمان شهرسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تشکیل جلسات "شورای امن" امور مهندسان ناظر، اظهار داشت: براساس تبصره هفت، ماده صد قانون شهرداری، اگر تخلفی در ساخت و ساز صورت گرفته باشد پرونده در کمیسیون ماده صد بررسی و به تخلفات مهندسان ناظر در شورای امن رسیدگی می‌شود.

وی بیان کرد: تشکیل جلسات شورای امن و رسیدگی به پرونده‌ها سبب می‌شود تا نظارت سیستمی تقویت و از دامنه تخلفات در حوزه ساخت و ساز کاسته شود.

میری گفت: تغییر کاربری، پوشاندن نورگیر و لابی، طبقات اضافی و تغییر کاربری از مسکونی به تحماری و عدم ارسال به موقع گزارشات مرحله‌ای تخلفات ساختمانی از سوی مهندسان ناظر از عمده تخلفات صورت گرفته عنوان شده است.

معاون اداره کل معماری و ساختمان سازمان شهرسازی، تصریح کرد: اعضای شورای امن عبارتنداز مدیرکل معماری و ساختمان، معاون ساختمان اداره کل، مدیرکل امور اجرایی کمیسیون‌های ماده صد، مدیر امور مهندسان ناظر و مدیر ارتقاء کیفیت ساخت و ساز به عنوان اعضای اصلی که دارای حق رأی هستند و یک کارشناس معاونت ساختمان اداره کل معماری و ساختمان به عنوان دبیر شورا همراه با نماینده شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، معاونان معماری و شهرسازی مناطق، نماینده واحد حراست و بازرسی حوزه معاونت شهرسازی و سایر مدیران و کارشناسان منطقه به تشخیص رئیس جلسه به عنوان در جلسات حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: پس از اتمام جلسات و بررسی پرونده‌های مطرح شده، 2حالت اتفاق می‌افتد که یا پرونده رد شکایت و تبرئه شده و یا پرونده به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی برای رسیدگی نهایی و اعمال قانون ارسال می‌شود.

میری تاکید کرد: چنانچه مهندس ناظر به موقع گزارش‌های مرحله‌ای ساخت را اعلام کند و به تخلفات اشاره داشته باشد از وی رد شکایت می شود، در غیر اینصورت پرونده وی برای بررسی عملکرد به شورای انتظامی ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: پرونده بررسی شده در شورای انتظامی برای رأی نهایی برطبق ماده 90 و 91 قانون نظام مهندسی تصمیم‌گیری شده و سپس از ادامه فعالیت مهندس ناظر جلوگیری می‌شود.

معاون ساختمان اداره کل معماری و ساختمان شهرسازی شهرداری تهران در پایان گفت: پرونده‌های ارسالی از سوی حراست بازرسی و پرونده‌های حساس ارسالی از مناطق در فاز زمان کوتاه‌تری در جلسه شورای امن طرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار