گزارش آسوشیتدپرس: اوباما با شتاب پروژه‌های ناتمام را تکمیل می‌کند

آسوشیتدپرس در گزارشی به شتاب باراک اوباما برای تکمیل پروژه‌های ناتمام خود در ماه‌های پایانی حضور در کاخ سفید پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ آسوشیتدپرس در گزارشی به قلم "جولی پیس" نوشت: "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، در ماه‌های آخر حضور در کاخ سفید تلاش می‌کند بر تعداد پروژه‌های تکمیل شده خود بیافزاید تا به این ترتیب اعتباری برای دو دوره ریاست جمهوری بر آمریکا به دست آورد.

آسوشیتدپرس در ادامه این گزارش نوشت: شتاب در تکمیل پروژه‌های ناتمام اوباما از ماه ژوئن آغاز شد. نهایی شدن توافقنامه تجاری آمریکا با کشورهای حوزه آسیا– پاسفیک، از سر گیری روابط دیپلماتیک با کوبا و امضای توافق هسته‌ای با ایران فقط بخشی از عملکرد مثبت اوباما در ماه‌های اخیر است. اوباما پیش از این نیز موفق شد طرح خدمات درمانی و قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان را در سراسر آمریکا به اجرا درآورد. با توجه به قانونی بودن حمل سلاح در آمریکا، این کشور بارها شاهد تیراندازی و حوادث خونین بود که تلفات انسانی بالایی نیز برجای گذاشته است. اوباما محدودسازی دسترسی شهروندان به سلاح گرم را نیز در برنامه‌های خود دارد؛ اما هنوز موفق به اجرای آن نشده است.

اوباما در هفتمین سال حضور در کاخ سفید با مشکلات جدیدی از جمله تشدید تنش‌ها در خاورمیانه مواجه شده است. حملات تروریستی پاریس و تیراندازی خونبار در سان برناردینو نشان داد سیاست‌های آمریکا در حذف خطر تروریسم با شکست مواجه شده است. اوباما نه تنها در نابودی داعش ناکام ماند؛ بلکه نتوانست جلوی تیراندازی‌های متعدد در گوشه و کنار آمریکا را نیز بگیرد. اوباما 11 ماه فرصت دارد تا سر و سامانی به سیاست داخلی و خارجی خود در جهت حفظ امنیت شهروندان کشورش دهد.

اوباما از ابتدای سال 2015 بر تعداد سفرهای خارجی خود افزود و با سفر به کوبا نشان داد مایل به ایجاد تغییراتی عمده در روابط خارجی آمریکا است. اوباما با پشت سر گذاشتن موانع و مشکلات بسیار توانست به موفقیت‌هایی در عرصه سیاست بین الملل دست یابد و به همین دلیل مایل است کسیکه در سال 2016 به عنوان جانشین وی انتخاب می‌شود حتما یک دموکرات باشد. اوباما در این باره گفت: من حتما یک جانشین دموکرات خواهم داشت و برای رسیدن به این هدف نهایت تلاش خود را بکار می‌بندم.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار