وبسایت "پی جی مدیا" در گزارشی به چالش های رئیس جمهور آمریکا در آستانه نزدیک شدن به روز اجرای توافق هسته ای ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت "پی جی مدیا" در گزارشی نوشت: با نزدیک شدن به روز اجرای توافق هسته ای، کنگره آمریکا و ایران به تدریج در مسیر حساسی قرار گرفته اند که هر لحظه ممکن است منجر به تأخیر یا لغو این توافق شود.

به نوشته این وبسایت، کنگره آمریکا در تلاش است به دلیل انجام آزمایش های موشکی ایران در ماه اکتبر سال جاری میلادی (حدود 2 ماه پیش)، تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کند. پیشتر نیز کنگره لایحه محدودیت روادید برای کسانی که به ایران سفر می کنند را تصویب کرد. اگر این لایحه لغو نشود، ممکن است ایران بندهایی از توافق هسته ای را اجرا نکند. بر اساس این لایحه، ایرانیان باید از این پس برای سفر به آمریکا درخواست روادید کنند.

این درحالیست که "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا همچنان به دلیل آزمایش های موشکی ایران بر باقی ماندن تحریم ها علیه این کشور اصرار دارد. 

نشریه پولیتیکو نیز در این خصوص نوشت، منتقدان توافق هسته ای ایران همچنان به مخالفت با آن ادامه می دهند. قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا و تعدادی از دموکرات ها در تلاشند با پابرجا نگه داشتن تحریم های ایران، بر این کشور اعمال فشار کنند. حتی ممکن است برخی از آنها با پایان تاریخ قانون تحریم ایران اواخر سال 2016 میلادی، این تحریم ها را تمدید کنند.

به نوشته پولیتیکو، مقامات دولت اوباما اعلام کرده اند همه فعالیت های ایران در منطقه را  -- از جمله دخالت در جنگ داخلی سوریه -- زیر نظر دارند؛ اما به عقیده آنها، باید به توافق هسته ای ایران به طور جداگانه رسیدگی شود. به نوشته پولیتیکو، مقامات آمریکا معتقدند آزمایش موشکی ایران قطعنامه سازمان ملل را نقض کرده؛ اما این آزمایش خلاف توافق هسته ای ایران نبوده است.

این درحالیست که منتقدان توافق هسته ای معتقدند چین و روسیه از حق وتوی سازمان ملل استفاده می کنند تا مانع از اعمال مجازات علیه تهران شوند. به ادعای این وبسایت، این مسائل نمی تواند مانع از اعمال تحریم های بیشتر کنگره علیه ایران شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار