کشور ما که در روزهای اخیر و با فرا رسیدن فصل سرما با وارونگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند، دچار وارونگی فرهنگ نیست.

علی ناظری،‌ مدیر مسئول انتشارات «فاتحان» در خصوص تعریف وارونگی فرهنگی و وضع و حال این روزهای فرهنگ کشورمان به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اگرچه در روزهای اخیر و با فرا رسیدن فصل سرما، اصطلاح وارونگی هوا به دفعات به گوش ما می‌رسد، اما با توجه به تعریفی که از کلمه وارونگی داریم باید بگویم که هیچ عاملی ثبات فرهنگ ما را به هم نریخته و من فکر می‌کنم که ما دچار وارونگی فرهنگ نیستیم.

وی افزود: در حال حاضر هر آنچه که با عنوان فعالیت‌های فرهنگی، در داخل و خارج از کشور رخ می‌دهد نشانه یک پیوست فرهنگی است.

مدیر مسئول انتشارات «فاتحان» در بخش دیگری از سخنان خود به ضعف‌ها و سستی‌هایی در بخش‌هایی از عرصه‌های فرهنگی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اگر از فرهنگ تعریف خاصی در چهارچوب سینما،‌ ادبیات و هنر داشته باشیم، باید بگوییم که در برخی از این عرصه‌ها ضعف‌ و سستی داریم؛ اما من برای بیان این امر در مورد ادبیات اصطلاح وارونگی استفاده نمی‌کنم.

ناظری ادامه داد: ما در ادبیات ضعف‌هایی داریم و باید فضاهای مختلف را یکی‌یکی رصد کنیم.

وی تصریح کرد: من معتقدم که فضای ادبیات دفاع مقدس ما به آن زیبایی که باید پیش برود، نیست ولی در عین حال از فضاهای ادبی دیگر بهتر است.

مدیر مسئول انتشارات «فاتحان» خاطرنشان کرد: بر اساس جلسات برگزار شده و ارتباطات‌مان با ناشران و کتابفروشان متوجه شدیم که اوضاع ادبیات دفاع مقدس ما نسبت به سال‌های گذشته آنچنان بد نیست.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار