معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت :لازم است برای رفع معضل سگ‌های بدون صاحب، تفاهم نامه‌ای بین دستگاه‌های مربوط امضا شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی شهرداری در دیدار معاون خدمات شهری شهرداری کرمان با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ، وی رویکرد دولت از برنامه های زیست محیطی را خوب ارزیابی کرد وگفت: شهرداری کرمان اقدامات خوبی در حوزه مدیریت پسماند انجام داده است.

محمود صفرزاده با اشاره به طرح جامع پسماند اظهار کرد: این طرح با همکاری شهرداری کرمان و محیط زیست آغاز شده و در برنامه ششم توسعه ادامه می یابد.

وی از ابلاغ شیوه نامه جدید اداره کل حفاظت محیط زیست خبر داد و افزود: طبق این شیوه نامه،برخورد خشن با حیوانات مورد تایید شهرداری و اداره کل محیط زیست نیست و چنانچه مواردی خارج از این شیوه نامه مشاهده شود ،باید جلوگیری یا اصلاح گردد.

صفرزاده با بیان این که در کرمان همه چیز در چارچوب ضوابط بوده است، تاکید کرد: در مورد سگ های بدون صاحب، هر سازمانی باید مسئولیت خود را پذیرفته و به نحو احسن انجام دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان نیز با تاکید بر این که شهر باید سالم و آباد باشد، تصریح کرد: مدیرکل حفاظت محیط زیست و شهرداری قوانین خوبی برای پسماند دارند که باید به مرحله اجرابرسد.

دکتر محمدرضا محمدرضاخانی تشکیل کارگروه زیست محیطی را ضروری دانست و گفت: شهروندان از وجود سگ‌های بدون صاحب شاکی هستند و شهرداری کرمان برای رفع این معضل، به دنبال راهکاری علمی و منطقی است.

وی با بیان این که معدوم کردن سگ برای شهرداری منافعی ندارد،تاکید کرد: لازم است برای رفع معضل سگ‌های بدون صاحب، تفاهم نامه‌ای بین دستگاه‌های مربوط امضا شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان فرهنگ‌سازی در باب تفکیک زباله از مبدا را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: زباله‌های غذایی، این حیوانات را وارد محیط‌های زندگی شهروندان کرده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: تفاهم نامه ، سگ ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.