استاندار قزوین گفت: در استان سرمایه های ارزشمند معنوی، فرهنگی و دینی فراوانی وجود دارد که با حفظ وحدت و همدلی از این ظرفیت برای تسریع در توسعه استان استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛فریدون همتی  گفت: در شرایط کنونی، کشور و استان به همدلی، وحدت و انسجام نیاز شدید دارد و همه باید برای رسیدن به آن همت کنیم.

همتی با اشاره به وضعیت اقتصادی و شرایط بین‌المللی کشور تصریح کرد:  با تلاش و پیگیری دولت و حمایت و هدایت مقام معظم رهبری پرونده pmd بسته شد و ۱۲ قطعنامه‌ای که به فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابعاد نظامی می‌دادند به تاریخ پیوست اما در داخل آثار و دستاوردهای این حرکت بزرگ برای مردم به‌خوبی تبیین و تشریح  نشده و در تریبون‌های مختلف در حمایت از این اتفاق بزرگ صدایی شنیده نشد.

همتی افزود: نباید منافع ملی را  فدای منافع محلی و سیاسی کنیم و پرونده‌ای که زیر نظر مقام معظم رهبری پیش رفته و به تعبیر معظم له «نرمش قهرمانانه» بود و به سرانجام رساندن آن تصمیم نظام بود و در این دولت و در شرایط و اوضاع خاصی پیگیری و به  نتیجه مشخص بر جام رسید اطلاع‌رسانی دقیق نشده تا مردم در جریان اهمیت کار قرار گیرند.

استاندار یادآور شد: همه باید سعه‌صدر خود را افزایش داده و منافع ملی را بر منافع سیاسی و جناحی ترجیح دهند و در مورد افرادی که مسئولیت می‌گیرند مهم این است که اشخاص از چارچوب نظام و ارزش‌های  آن خارج نشوند و وقت خود درزمینهٔ مسائل بی‌ارزش هدر ندهند.

استاندار  تصریح کرد: در حال حاضر بخش زیادی از آب موردنیاز استان در حوزه شرب و کشاورزی از منابع آبی زیرزمینی تأمین می‌شود که با ادامه این روند برای تأمین نیازها در بخش تولید و کشاورزی با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد که باید تدبیر کنیم.

وی افزود: برای مدیریت و ساماندهی این موضوع اجرای چند طرح اساسی ازجمله انتقال آب از سد طالقان به استان را در اولویت قرار داده‌ایم که اجرایی شدن این طرح با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار و در وضعیت عادی بااعتبارت دولتی حداقل ۱۵ سال زمان لازم دارد لذا به دنبال جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی هستیم تا بتوانیم این طرح را در مدت دو سال اجرا کنیم.

همتی تصریح کرد: پیگیری انتقال آب از الموت رود، اجرای طرح تصفیه‌خانه برای ۱۰ شهر استان و استفاده از آب آن در بخش کشاورزی و صنعتی، تغییر الگوی کشت، توسعه سیستم آبیاری مدرن و تحت‌فشار و نصب کنتور هوشمند در چاه‌های مجاز و جلوگیری از فعالیت چاه‌های غیرمجاز ازجمله اولویت‌های استان برای ساماندهی مسائل و مشکلات حوزه آب است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: فعالیت همه دستگاه‌ها، شرکت‌های خدمات رسان و واحدهای تولیدی باید دریک چرخه و زنجیره خدمت‌رسانی تعریف و ترسیم شود و هر مدیری نقش و مسئولیت خود را در این زنجیره مشخص و مسئولیت‌های اجتماعی برای خود تعریف کند.

استاندار با اشاره به طرح‌های حوزه راه و شهرسازی گفت: استان قزوین توجه به توسعه شبکه ریلی و جاده‌ای باید بیشتر شود و در این زمینه پروژه‌های مهمی ازجمله دوخطه کردن مسیر راه‌آهن تهران به قزوین، طرح مترو قطار شهری هشتگرد به قزوین با مشارکت بخش خصوصی، راه‌آهن قزوین به رشت و جاده قزوین، الموت به تنکابن و سایر طرح‌های مهم این حوزه پیگیری خواهد شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.