بجنورد؛

اعطای 6 میلیارد ریال تخفیف به واحدهای شهرک صنعتی خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 6 میلیارد ریال تخفیف در قراردادهای واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه گذاری صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان اعطا شده است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، محمد علی یوسفی گفت : این مبلغ عموما متعلق به تخفیفات ابلاغی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اعطاي تنفس پرداخت اقساط و تخفيف براي حقوق انتفاع و بهره برداري از زمين در شهركها و نواحي استان است.

وی گفت: بر خی از این تخفیفات نیز به متقاضیان سرمایه گذاری صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته تعلق گرفته است.

محمدعلی یوسفی افزود : متقاضیان سرمایه گذاری صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی از ابتدای ورود و در تمام دوران فعالیت مورد حمایت قرار می گیرند.

وی اظهار داشت : سرمایه گذاران صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی از ابتدای عقد قرارداد با شرکت شهرکهای صنعتی با انواع تخفیف و تشویق حمایت می شوند.

یوسفی گفت: تخفیف در عرصه های بزرگ زمینهای ناهموار و تخفیفات ویژه برای ایثارگران و نخبگان از جمله تخفیفاتی است که در هنگام عقد قرارداد به متقاضیان احداث واحدهای صنعتی تعلق می گیرد.

وی افزود: 10درصد تخفیف در در حقوق انتفاع زمين و یکسال تنفس در مناطق کمتر توسعه یافته و 5 درصد تخفيف و شش ماه تنفس در سایر مناطق از جمله این تشویقات در حمایت از صنایع کوچک و متوسط است.

محمدعلی یوسفی به تخفیفات بهره برداری زودتر از موعد واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت : در صورتی که واحد صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی زودتر از موعد تعیین شده و رعایت ضوابط و مقررات به بهره برداری برسد مطابق دستورالعمل، اقساط باقیمانده آن واحد صنعتی بخشوده می شود

وی حمایت از صنایع کوچک و متوسط را مهمترین برنامه شرکت شهرکهای صنعتی دانست و گفت: این شرکت با ایجاد و توسعه امکانات زیربنایی شهرکها و نواحی صنعتی و ارائه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری متعدد از متقاضیان سرمایه گذاری حمایت می کند.

گفتنی است:هم اکنون همه 14 شهرک و ناحیه صنعتی موجود در استان قابل واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری صنعتی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.