رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 4هزار و200هکتار نخود در استان کشت شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ خسرو شهبازی گفت: از سطح کشت شده حدود 3هزار و 500 هکتار کشت پاییزه و حدود 700 هکتار کشت انتظاری می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اکنون کشت پاییزه نخود تمام شده و وارد کشت انتظاری شده‌ایم افزود: امیدواریم کشت انتظاری نخود استان به یک‌هزار و 500 هکتار تا پایان کشت برسد.

وی با بیان اینکه سال زراعی گذشته حدود 5هزار هکتار نخود پاییزه در استان کشت شده خاطرنشان کرد: از این سطح بیش از 2هزار و 300 تن محصول تولید شده است.

شهبازی ارقام کشت شده نخود در استان را عادل، هاشم، آزاد،آرمان و... بیان کرده و تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت نخود مربوط به رقم عادل می‌باشد.

شهبازی با اشاره به اینکه کشت نخود پاییزه استان به صورت دیم است افزود: زمان کشت نخود پاییزه بعد از اولین بارندگی موثر پاییزه می‌باشد.

شهبازی در پایان گفت: اکنون دو کارخانه فراوری بذر نخود پاییزه در استان راه‌اندازی شده که سالانه حدود 200 تن بذر تولید کرده که بذر تولیدی علاوه بر مصرف در داخل استان، حتی به خارج از استان نیز صادر شده است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کرمانشاه ، کشت ، هکتار ، نخود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.