در این گزارش قصد داریم تا با ارائه راهکار‌هایی شما را به خلق اثری هنری و عکاسی حرفه ای با گوشی اندرویدی خودتان آشنا نماییم.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری از عکاسان گاهی دوربین‌های DSLR خود را کنار گذاشته و با استفاده از گوشی‌هایی که از دوربین مناسبی برخوردارند. بنابراین همیشه برای خلق یک اثر هنری نیاز به امکانات گران قیمت نیست، بلکه این به خلاقیت شما نیاز است.در این گزارش قصد داریم تا با ارائه راهکار‌هایی شما را به خلق اثری هنری و عکاسی حرفه ای با گوشی اندرویدی خودتان آشنا نماید.
 
یک اثر هنری زیبا خلق کنید + آموزش

– به صورت دستی فوکوس را تنظیم نمایید


یک اثر هنری زیبا خلق کنید + آموزش

این نکته برای شروع به حرفه ای بودن بسیار مهم و حائز اهمیت است.فوکوس اتوماتیک هرچند که در بسیاری از مواقع نسبت به شرایط به خوبی تنظیم می‌شوند، اما برای یک عکاس حرفه ای هیچ موقع ایده آل نخواهند بود. ساده ترین راه برای استفاده از فوکوس دستی، لمس آن شئ از روی شیشه گوشیتان است. این می‌تواند یک تغییر بزرگ برای شما محسوب شود.
 
– عکاسی از فضایی بالاتر

امروزه گرفتن عکس‌های سلفی به یک عادت در بین ما تبدیل شده اند. اما باید بدانید که زاویه دوربین در چنین عکس‌هایی باید از فضایی بالاتر از صورت شما گرفته شود. هنگامی که از فضایی موازی با صورت خود قصد گرفتن عکس دارید، چاله‌های و چروک‌هایی زیر چشمان شما نمایان خواهند شد و حتی اگر دارای صورت تپلی باشید، زیر چانه‌ی شما حالت بدی به خود خواهد دید. بنابر این بهترین مکان برای گرفتن عکس‌های سلفی آن است که کمی دستان خود را به بالاتر از صورتتان برده تا به خوبی جلوه نمایید.

– استفاده از دو دست در گرفتن عکس


یک اثر هنری زیبا خلق کنید + آموزش

عکاسی صاف، شفاف و بدون هرگونه تاری معمولاً برای اکثر افراد سخت است و هرگاه قصد گرفتن عکس را دارند، در انتها با تصاویری غیرشفاف و تار مواجه می‌شوند. اما اگر شما با استفاده از دو دست خود گوشی را بگیرید، کمک شایانی به جلوگیری از لرزش دستان خود کرده تا عکس‌های بهتری را بگیرید. همیشه سعی کنید به یک شئ محکم مانند دیوار تکیه داده و به گرفتن عکس بپردازید چرا که هرچه حالت بدنی ثابت تری داشته باشید، عکس‌های بهتری را خواهید داشت.

– سرعت شاتر

یک اثر هنری زیبا خلق کنید + آموزش

در ساده ترین تعریف، سرعت شاتر اشاره ای به مدت زمانی که سنسور دوربین در معرض نور قرار می‌گیرد دارد.بنابر این اگر هرچه سرعت شاتر شما بالاتر باشد، برای عکس‌هایی که ثابت هستند مناسب تر است و هرچه سرعت شاتر شما کمتر باشد، عکس هایی که در آن سوژه شما متحرک است صاف و خوب خواهند بود. هرچند به دلیل حساسیت بالای لنز به لرزش در هنگام گرفتن با سرعت شاتر پایینتر، این مناسب است که جهت گرفت عکس، از سه پایه استفاده نمایید.

– استفاده از ISO

یک اثر هنری زیبا خلق کنید + آموزش

در واقع ISO سطح حساسیت دوربین نسبت به نورهای موجود در صحنه است.هرچه ISO پایین تر باشد، دوربین نسبت به نور محیط کمتر حساس خواهد بود که در نتیجه می‌توانید در محیط‌های کم نور اقدام به گرفتن تصاویری روشن تر نمایید.
 
– عکاسی با فلش بدون بد جلوه کردن تصویر

به طور معمول بهتر است که از فلش استفاده نشود و از نور طبیعی موجود در محیط استفاده شود. چرا که استفاده از فلش، علاوه بر ایجاد سایه در فضای پشتی شما، پس زمینه سوژه را نیز خراب می‌کند. اما اگر مجبور به استفاده از فلش بودید، راهی وجود دارد که کمک می‌کند تا از شدت فلش کاسته شود و درواقع نور نرمی از فلش انعکاس داده شود. جهت این کار می‌بایست یک تکه مقوای قهوه ای رنگ را در بالای مکانی که فلش از آنجا منعکس می‌شود قرار داده تا موجب دیفیوز کردن نور آن و ایجاد یک تصویر نرم تر ‌شود.

– تمیزی لنز

یک اثر هنری زیبا خلق کنید + آموزش

یکی از عمده دلایلی که موجب کاهش زیبایی یک عکس می شود، بی دقتی عکاس در تمیز نگاه داشتن لنز دوربین گوشی است. همواره آن را تمیز نگاه دارید. البته از دستمالهای مخصوص شیشه استفاده کرده تا بر روی آن خطی نیفتد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار