امام جمعه شهر قزوین گفت: 9 دی نماد بصیرت در جامعه بود که آحاد جامعه مقابل اقدامات دشمنان و فتنه‌گران ایستادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛حجت الاسلام و المسلمين عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر قزوین  با اشاره به جایگاه تقوا در حفظ اخلاق و معنویت افراد جامعه اظهار کرد: برخورداری آحاد جامعه از این ویژگی‌ها در صورتی که با بصیرت، آگاهی و بینش سیاسی همراه باشد، می‌تواند از بروز انحراف در جامعه جلوگیری کند.

وی بیان کرد: بصیرت و بینش جامع افراد می‌تواند عامل بازدارندگی و حفظ افراد در مناسبت‌های مختلف و رخدادهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شود و نمونه یک انسان کامل را به جامعه عرضه کند.

امام جمعه شهر قزوین با بیان اینکه 9 دی نماد آگاهی و بروز صحنه‌های زیبای بصیرت دینی افراد است، عنوان کرد: آحاد مردم در روز 9 دی سال 1388 با حضور در صحنه سیاسی جامعه از تداوم اقدامات خصمانه فتنه‌گران و دشمنی استکبارگران جلوگیری کردند.

عابدینی با اشاره به آگاهی روزافزون قشرهای مردمی در مواجه با مشکلات و انحرافات فکری که نظام سلطه و استکبار جهانی در صدد ایجاد آن است، یادآور شد: امروز مردم، آگاه‌تر از همیشه و با بینش و بصیرت روزافزون در فعالیت‌های گوناگون حضور می‌یابند و زمینه رشد و پویایی خود را فراهم می‌کنند.

امام جمعه شهر قزوین اضافه کرد: توجه مردم به حوادث سال 88 که با بروز فتنه و فعالیت‌های خصمانه دشمنان انقلاب اسلامی همراه بود که بصیرت دینی و اجتماعی جامعه بیش از گذشته خود را نشان داد؛ این امر با زنده نگه داشتن یاد و خاطره 9 دی منجر به تداوم فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت و لزوم افزایش اتحاد در جامعه تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام که نماد وحدت و همدلی در بین مردم بود در سراسر عمر شریف خود، منادی این امر بود باید به عنوان الگو در تمام امور زندگی مردم مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شهر قزوین خاطرنشان کرد: اکنون جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگر به اتحاد و همدلی دارد و این ویژگی باید به صورت گسترده در روابط اجتماعی قشرهای مردمی در نظر گرفته شود.

عابدینی به سیره اخلاقی پیامبر گرامی اسلام در برخورد با آحاد جامعه اشاره و مطرح کرد: پیام‌آور دین اسلام همیشه به افزایش اتحاد و همدلی در جامعه تأکید داشته و این مهم لازم است اکنون از سوی تمامی مردم مشاهده شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهاي پيام/ت



برچسب ها: حماسه ، نماز جمعه ، خطبه ، 9 دی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.