اصفهان؛

کاهش روز های ناسالم برای عموم در اصفهان

تعداد روزهای ناسالم برای عموم در پاییز سال جاری نسبت به سال 92 به یک ششم و نسبت به سال 93 به کمتر از یک سوم کاهش یافته است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمید ظهرابی اظهار داشت: وقتی شاخص کیفیت هوای شهرها از عدد یکصد و پنجاه عبور می کند وضعیت به شرایط ناسالم برای عموم می رسد اما تعطیل شدن مدارس براساس دستورالعمل شرایط خاص آلودگی هوا برای شرایط اضطرار یعنی زمانی که شاخص کیفیت هوا به بالای عد دویست می رسد پیش بینی شده است.

وی دلیل تعطیلی یک روزه مدارس اصفهان در هفته جاری را در شرایطی که شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس بود را تداوم ناسالم بودن هوا در سه روز قبل اعلام کرد و تاکید نمود: به واسطه اعمال حساسیت ویژه، این روز تعطیل اعلام شد.

ظهرابی دلیل تعطیلی سه روزه در مدارس تهران در هفته جاری و مباحث مربوطه را تداوم آلودگی هوا در بیست روز گذشته در این کلان شهر دانست و اظهارداشت: شرایط خاص ایجاد شده در تهران ناشی از پایداری مستمر چندین روزه هوا بوده در حالی که در اصفهان اصلا شاهد چنین شرایطی نبوده ایم و تعداد روز های مستمر آلودگی اصفهان از سه تا چهار روز بیشتر تداوم نداشته است.

وی گفت: این در شرایطی است که در سال 92 در فصل پاییز بیش از سی روز هوا در شرایط ناسالم برای عموم قرار داشته و امروز به عدد پنج روز تقلیل یافته است و سیزده روز از روزهای «ناسالم برای عموم» با کاهش غلظت آلاینده ها به روزهای صرفا «ناسالم برای گروه های حساس» اضافه شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار کرد: میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون که عامل اصلی ایجاد آلودگی در کلان شهر اصفهان است، در فصل پاییز از عدد پنجاه وچهار میکرو گرم بر متر مکعب در سال 92 به چهل و چهار میکروگرم بر متر مکعب در سال 93 و سی و هفت میکروگرم بر متر مکعب درسال 94 رسیده است که این حاکی از بهبود کیفیت هوای این شهر در اثر اجرای برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان است.

ظهرابی تاکید کرد که مطالبه هوای سالم و پاک حق مردم اصفهان و رسانه های استان است و ما هم بر این خواسته احترام می گذاریم و تمام تلاش مدیران استان نیز برای دستیابی به این مهم است اما اعقاد داریم که نقد ها بایستی سازنده و منصفانه و خواسته ها و مقایسه ها نیز بجا و متناسب باشد.  

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.