مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت : افزایش میزان آلاینده ها ، وضعیت هوای مشهد در سال گذشته را در مجموع 147 روز در حالت هشدار قرار داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حمید صالحی با تاکید بر این که محیط زیست و کاهش آلاینده ها از دغدغه های دولت جدید است ، افزود : بخشی از برنامه های دولت تدبیر و امید و قسمتی از مباحث هدفمندی یارانه ها مربوط به موضوع محیط زیست اختصاص دارد .
وی با بیان این مطلب که میزان آلودگی هوای مشهد در سال 92 نسبت به سال قبل آن حدود هفت درصد افزایش داشته است ، گفت : نقش مردم در کاهش و یا افزایش میزان آلودگی هوا ، بسیار موثر است.
صالحی مدیریت یکپارچه را برای رفع مشکل آلودگی هوا لازم ارزیابی کرد و گفت: تمامی اقدامات برای کاهش آلاینده ها باید به صورت یک بسته مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.
وی 70 در صد آلودگی هوای مشهد را ناشی از خودروها دانست و گفت : تردد خودروهای فرسوده ، استاندارد نبودن سوخت خودروها ، رعایت نکردن معاینه فنی خودروها ، رعایت نکردن اجرای طرح بهسازی و نوسازی خودروها ، تردد خودروهای سنگین و دودزا از مهم ترین عوامل آلودگی هوا به شمار می آیند .
او حفظ محیط زیست را یک وظیفه همگانی دانست و گفت : وی با بیان اینکه در مشهد پنج هزار تاکسی فرسوده روزانه در سطح شهر تردد می کنند ، گفت: برای کاهش آلودگی هوا باید اتومبیل های فرسوده از مدار خارج شوند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.