مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر از پیش‌بینی كاشت سالادی كاهو در سطح 100 هكتار از زمین‌های كشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ؛ فرزین فرهادی با بیان اینکه کشت کاهو به‌عنوان کشت دوم در زمین‌های شالیزاری شهرستان قائم‌شهر انجام می‌شود، افزود: کشت کاهو تا پايان آذرماه امسال در این شهرستان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: پيش‌بيني می‌شود تا پايان دي‌ماه امسال سطح كشت کاهو در این شهرستان به 150 هكتار افزايش يابد.

فرهادی افزود: ارقام كشت‌ شده کاهو در این شهرستان رقم محلي و پيچ بابلي است.

وی با بيان اینکه ميزان پيش‌بيني عملكرد كاهو 18 تن در هکتار است، خاطرنشان کرد: با‌توجه به وضعیت جوی استان، انتظار داریم بهره‌برداران به دلیل کاهش هزینه تولید و اقتصادی شدن تولید نسبت به افزایش سطح كشت از 100 هكتار به 150 هكتار اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود ميزان محصول استحصالی از سطح كشت كاهو در این شهرستان 2 هزار و 700 تن باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از پیش بینی کشت کاهو در 2 هزار و 500 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

سید مرتضی امینی در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: تاکنون 16 هزار و 270 هکتار از مزارع شهرستان آمل به کشت پاییزه اختصاص یافته است.

وی افزود: در حال حاضر یک هزار و 690 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت کاهو اختصاص یافته است که پیش بینی می شود کشت این محصول به 2 هزار و 500 هکتار افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این محصول از درآمد‌زایی و بازار فروش مناسبی به‌ویژه در شهرهاي همجوار استان برخوردار است، افزود: اشتغالزايی ایجاد شده در کشت این محصول کمک زیادی به اقتصاد خانوار بهره‌بردار می‌کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام /ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.