فرمانده نیروهای متجاوز اماراتی در یمن، استرالیایی است

فرماندهی نیروهای اماراتی ائتلاف متجاوز سعودی در یمن، بر عهده یک مزدور استرالیایی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی‌وی، برخلاف ادعای امارات متحده عربی، فرماندهی یکی از یگان‌های ویژه اماراتی که در یمن مستقر هستند بر عهده یک نظامی استرالیایی است. بر اساس گزارش تفصیلی که سایت «میدل ایست آی»  منتشر کرده است، «مایک هیندمارش» 59 ساله، یکی از افسران ارشد ارتش استرالیا است که در حال حاضر فرماندهی گارد ریاست جمهوری امارات را بر عهده دارد. گارد ریاست جمهوری امارات یکی از یگان‌هایی است که در حملات ائتلاف سعودی به یمن مشارکت دارد. گفته می‌شود نیروهای گارد امارات از ۴ مه سال جاری میلادی(۱۴ اردیبهشت) در یمن مستقر هستند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه امریکا،  گارد ریاست جمهوری امارات یگانی متشکل از تفنگداران دریایی، نیروهای شناسایی، هوابرد، ویژه و گردان‌های مکانیزه است.  سال 2014 اعلام شد ارتش آمریکا مبلغ 150 میلیون دلار بابت آموزش های نظامی به این یگان اختصاص داده است.
 
هیندمارش اوایل سال 2010 مسئولیت تشکیل گارد ویژه را بر عهده گرفت. این نظامی استرالیایی که وضعیت یگان ویژه را مستقيماً  به «محمد بن زاید آل نهیان،» ولیعهد ابوظبی، گزارش می‌دهد سالیانه 500 هزار دلار حقوق دریافت می‌کند. وی سرپرستی اعزام نیروهای گارد ویژه به یمن را بر عهده دارد.

امارات و استرالیا در حال حاضر همکاری نظامی نزدیکی دارند و شماری از نظامیان استرالیایی در فرودگاه نظامی «منهاد» مستقر هستند. همچنین «تونی ابوت،» نخست وزیر پیشین استرالیا، سال جاری میلادی، از اعزام 600 سرباز استرالیایی به امارات به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، خبر داده بود.

تاکنون شماری از مزدوران خارجی حاضر در یمن به دست نیروهای مردمی یمن کشته شده‌اند. خبرگزاری سبا نت یمن 8 دسامبر سال جاری، اعلام کرد شش کلمبیایی و فرمانده استرالیایی آنها در درگیری‌های استان تعز کشته شدند. ۱۴ مزدور دیگر از جمله دو انگلیسی و یک فرانسوی نیز ۹ دسامبر سال جاری میلادی، بدست نیروهای مردمی یمن به هلاکت رسیدند.

منابع یمنی همچنین پیش‌تر از اعزام ۸۰۰ نیروی کلمبیایی به یمن خبر داده بودند. براساس گزارش‌ها، مزدوران کلمبیایی بخشی از گردان 1800 نفره‌ای هستند که به مدت پنج سال در پادگانی در بیابان‌های امارات به طور مخفیانه آموزش دیده‌اند. شرکت نظامی «بلک واتر» این مزدوران خارجی را برای جنگ در یمن استخدام کرده است.




انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار