محققان علم پزشکی میگویند:زیتون با خواصی شگفت انگیز ،ضد کلسترول است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ دانشمندان با تحقیق بر رو ی خواص این میوه بهشتی در یافتند که مصرف زیتون باعث چاقی و اضافه وزن نمی شود .

زیتون میوه درختی است که دارای برگ های باریک و دراز به رنگ سبز است که مقابل یکدیگر بر روی ساقه قرار گرفته و میوه از میان آن پدیدار میشود.

این میوه بیضی شکل و به اندازه ی یک حبه انگور درشت , گوشتی و به رنگ سبز یا سیاه می باشد که به طور معمول به صورت خام و یا فرآوری شده مصرف می شود .

هنگامی که میوه ی زیتون را از درخت بچینید و قصد خوردن آن را داشته باشید شدیدا تلخ خواهد بود , واین تلخی به دلیل " گلوکزید " موجود در آن است .

کسانی که به نوعی با میوه زیتون سرو کار دارند به شیوه های صنعتی و یا سنتی تلخی آنرا گرفته و برای مصرف آماده میکنند.

به گفته پزشکان مصرف زیتون باعث کنترل چربی بدن یا " ال دی ال " و قند خون می شود وبه دلیل دارا بودن مقدار بسیار زیادی ویتامین k فاکتوری مناسب برای انعقاد خون است .

مواد موجود در زیتون اثرات مفیدی در سلامت بدن انسان دارد , " اسید لینو لینک و اولئیک اسید و لینولئیک " چربی های موجود در زیتون است .

زیتون ویا روغن آن همچنین افزایش دهنده ی اشتها ، مانع بروز بیماری های قلبی، ضد سرطان - درمان کننده ی آرتروز و آسم به ویژه کاهش دهنده ی فشار خون وصفرا بر است.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: زیتون ، ضدکلسترول ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.