شهردار مشهد در نشست هم انديشی با جمعی از جوانان شيعه مقيم امريكا گفت: شما سفيران معنوی ايران برای اثبات حقانيت شيعه در كشور خود هستيد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛صولت مرتضوی گفت:هیچ معادله‌ای در جهان بدون حضور ایران قابل‌حل نیست،شما برای اثبات حقیقت شیعه هر کدام می‌توانید به عنوان یک لشگر باشید.

وی افزود: امروز به دو دلیل هیچ معادله‌ای در جهان بدون حضور ایران قابل‌حل نیست که اول وجود رهبری الهی و دوم سربازی جوانان ایران اسلامی است.

شهردار مشهد با بیان اینكه شهدا آزاده‌هایی بودند که عاشق خدمت به مردم و دل در گرو دین داشتند؛اظهار داشت:امام حسین (ع) در انقلاب کربلا به ظاهر پیروزی نرسید اما امروز بعد از 1400 سال نام این امام در تاریخ می‌درخشد و تئوری پیروزی خون بر شمشیر را امام حسین (ع) در تاریخ ماندگار کردند.

مرتضوی بیان کرد: این تئوری سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد و امروز در نیجریه نیز ارتش صهیونیستی این کشور در حال ساختن قبرستان برای خود است زیرا روزی خون‌های شیعیان کار خود را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: روزی شیعیان نیجریه 500 هزار نفر بودند اما امروز به 15 میلیون رسیدند قطعاً در آینده نیز شاهد افزایش تعداد شیعیان در این کشور آفریقایی خواهیم بود.

شهردار مشهد در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: امروز به دو دلیل هیچ معادله‌ای در جهان بدون حضور ایران قابل‌حل نیست که اول وجود رهبری الهی و دوم سربازی جوانان ایران اسلامی است و برای نمونه امروز در قطعنامه شورای امنیت در ارتباط با سوریه دقیقاً جایگاه ایران اسلامی به‌خوبی دیده می‌شود.

مرتضوی با بیان اینکه ما در 8 سال جنگ تحمیلی با کل جهان می‌جنگیدیم، عنوان کرد: ما در آن دوران با قدرت جوانان خود به پیروزی رسیدیم و البته امروز نیز جوانانی که انقلاب و دوران دفاع مقدس را ندیدند، انقلابی و رزمنده هستند و برداشت‌های بسیار زیبایی از واقعیات جهان دارند.

شهدای ایران اسلامی الگوهای ما در آمریکا هستند

یکی از بانوان در این دیدار صمیمی بیان کرد: تجربه‌هایی که این هفته داشتیم ما را بیشتر به واقعیات نامه معظم رهبری به جوانان آمریکا و اروپا آشنا کرد و این سفر به ما نشان داد، اسلام دین انسان‌سازی و صلح است.

وی افزود: در آمریکا با اقدامات رسانه‌ها، دید منفی نسبت به ایران وجود دارد اما قطعاً در آمریکا تمام تجربیاتی را که در ایران کسب کردیم را به دوستان خود انتقال می‌دهیم.

این شیعه آمریکایی بیان کرد: اما باید بگویم وقتی فسادی در ایران رخ می‌دهد نمی‌توانیم سر خود را در آمریکا بالا بگیریم و من خواهش می‌کنم اقداماتی صورت گیرد تا شاهد هیچ‌گونه فسادی در این کشور اسلامی نباشیم.

شهدا و جانبازان تبدیل به الگوهای ما در آمریکا می‌شوند

یکی دیگر از بانوان شیعه آمریکایی نیز در این دیدار گفت: ما در آمریکا به دنبال بهترین الگوها هستیم البته ائمه اطهار (ع) الگوی ما هستند اما اگر هزاران سال هم عمر کنیم قطعاً به آنها نخواهیم رسید. ما در این سفر الگوهای خود را که همان شهیدان و جانبازان جنگ تحمیلی هستند را یافتیم.

در سفر به ایران با عمق ایثارگری‌های رزمندگان آشنا شدیم

یکی دیگر از جوانان شیعه مقیم آمریکا نیز در این دیدار تصریح کرد: ما در این سفر با عمق ایثار جانبازان و شهدای ایران اسلامی آشنا شدیم و درواقع این روزها به‌خوبی می‌توان اهمیت جانفشانی‌های شهدای ایران اسلامی را در 8 سال جنگ تحمیلی درک کرد زیرا بسیاری از مردم کشورهای عراق و سوریه امروز در بسیاری از کشورهای جهان آواره هستند و اگر جانفشانی‌های رزمندگان ایران نبود شاید ایرانیان نیز چنین وضعیتی داشتند.

30 جوان شیعه مقیم آمریکا تبدیل به سفیران انقلاب اسلامی می‌شوند

یکی از ایرانیان مقیم آمریکا نیز در این دیدار عنوان کرد: ما ایران اسلامی را ام‌القرای جهان اسلام می‌دانیم و یکی از سخت‌ترین دوران ما در زمان فتنه 88 بود که با لطف خداوند و تدابیر مقام معظم رهبری این موضوع حل شد.

وی افزود: ما در این سفر شاهد حضور 30 نفر از جوانان شیعه آمریکا به ایران هستیم که این افراد در بازگشت به آمریکا تبدیل به سفیران انقلاب اسلامی در این کشور می‌شوند.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.