سلامتی انسان گوهری است گران‌بها ولی آلاینده‌های خطرناکی در هوا هستند که سلامت انسان را به خطر می‌اندازد.

فاطمه معرری روانشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره با این که هرگونه آلاینده‌هایی که در هوا موجود هستند بر سلامتی انسان تأثیر بسزایی دارد، گفت: آلاینده‌هایی که در هوا موجود هستند برای سلامتی انسان مضر است و رابطه مستقیم دارد. مثل بیماری‌های جسمی و بیماری‌های روانی را برای شخص به دنبال دارد بیماری‌هایی همچون سردردهای عصبی حاد و مزمن، سرگیجه‌ها، اضطراب‌ها و استرس‌های گوناگون که مردم ما تجربه‌های زیادی در این باره دارند.

وی ادامه داد: در بیشتر آلاینده‌هایی که از دود ماشین‌ها حاصل می‌شود سرب بالایی دارند و افرادی که حساس هستند مثل کودکان و سالمندان احتمال مسمومیت با سرب در آنها خیلی زیاد است و احساس خستگی، بی‌حوصلگی به ‌آنها دست می‌دهد. 

معرری تصریح کرد: آلاینده‌ها انواع گوناگون دارند چه آلاینده‌های صوتی و چه آلاینده‌هایی که سیستم تنفسی انسان را به خطر می‌اندازد در هر صورت همه افراد را کم حوصله، عصبی و پرخاشگر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در شهرهای بزرگ مخصوصاً تهران، اصفهان و غیره زندگی می‌کنند سعی شود خیلی کم به بیرون بیایند تا سیستم تنفسی آنها به مشکل برخورد نکند و بیشتر سر صبح که به محل کار می‌روند پیاده‌روی بیشتری انجام دهند تا این آلاینده‌ها از درون سیستم تنفسی به بیرون بیاید و هوای تازه وارد ریه‌های آنها شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار