دبیر دبیران شورایاری منطقه یک گفت: قانون ساخت و ساز در 30 درصد اراضی باغی در منطقه یک اجرا نمی‌شود و سازندگان به چیزی جز ساخت و ساز در 100 در صد اراضی رضایت نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی اعرابی دبیر دبیران شورایاری‌ منطقه یک امروز (سه شنبه) به منظور ارائه گزارش شورایاری منطقه یک در محل تالار شورا حاضر شد.

وی با اشاره به عملکرد شورایاران منطقه یک اظهار داشت: 3 هزار و 540 نفر در شهر تهران عضو شورایاری ها هستند که از این تعداد 80 نفر دارای مدرک پی اچ دی هستند و سهم منطقه یک از این تعداد 15 نفر است.

اعرابی افزود: در تمام محلات منطقه یک مدیریت شهری عملکرد خوبی دارد و این محلات دارای هیئت امناء هستند و پارلمان شهری در این منطقه در حال شکل گیری است و جلسات شورایاری‌ها به طور مرتب برگزار می‌شود و حتی فرماندار منطقه نیز در این جلسات حضور دارد.

دبیر دبیران شورایاری منطقه یک با اشاره به لزوم توسعه مترو در منطقه بیان کرد: از موضوعات مهم منطقه ادامه مترو از تجریش به سمت غرب منطقه است، اما به دلیل گرانی زمین تملک اراضی نیازمند بودجه زیادی است.

اعرابی افزود: حفاظت از باغات باقی مانده منطقه شمیرانات از مهم‌ترین مسائل منطقه است که 120 باغ در این منطقه وجود دارد که در تهدید هستند و بر اساس سیاست‌های شهرداری منطقه توانستیم 10 باغ را به تملک شهرداری درآوریم.

دبیر دبیران شورایاری‌های منطقه یک تصریح کرد: قانون 30 درصد ساخت و ساز در اراضی باغی در منطقه شمیرانات اجرای نمی‌شود و سازندگان به چیزی جز ساخت و ساز در 100 درصد اراضی رضایت نمی‌دهند.

اعرابی گفت: خطوط انتقال انرژی در منطقه فرسوده بوده و زیر ساخت‌های آن همراه با توسعه شهر نوسازی نشده است.

وی افزود: یکی از اعتراضات مردم منطقه این است که چرا درآمد شمیران در خود منطقه هزینه نمی‌شود.

دبیر دبیران شورایاری‌های منطقه یک با بیان اینکه ترافیک منطقه یک پیچیده تر از جاهای دیگر شهر هست، گفت: به علت گرانی زمین در منطقه طرح تفصیلی به خوبی اجرایی نمی‌شود و راه‌ها  توسعه پیدا نکرده به گونه‌ای که شمیران در حال خفه شدن است.

اعرابی افزود: از مجموع 7 رود دره شهر تهران 5 مورد آن در منطقه شمیرانات قرار دارد که ورود به این زیست رود دره‌ها بدون زیر ساخت‌های لازم است و احداث پارکینگ های طبقاتی در ورودی رود دره‌ها از نیازهای منطقه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مدیریت بحران در منطقه یک اهمیت زیادی دارد به گونه‌ای که در تمام محلات منطقه سوله‌های مدیریت بحران احداث شده است، اما تا زمانی که تاب آوری منطقه ارزیابی نشود نمی‌تواند در زمانی بحرانی  موثر واقع شوند، طرح تفصیلی موجود در شهر تهران به هیچ عنوان برای مشکلات شمیرانات پاسخ‌گو نیست و نیازمند است برنامه ویژه برای منطقه طراحی شود.

اعرابی بیان کرد: تبدیل پروژه‌های شهری به پروژه‌های ملی درخواستی مردم نهاد است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره  به لزوم توسعه مترو در منطقه یک خطاب به دبیر دبیران شورایاری منطقه یک گفت: اتصال خط یک مترو به خط سه ابلاغ شده است و در حال برنامه ریزی است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار