عضو کمیسیون بهداشت گفت: معابر شهرستان‌های مرزی، منبع درآمدی مهم برای مردم محروم این مناطق است.

///////////////
به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رسول خضری در نشست علنی امروز (1 دی) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با عرض سلام بر شهدا، مقام معظم رهبری و حوزه انتخابیه خود سردشت و پیراندشت به بیان تذکراتی پرداخت و گفت: تذکر جدی و ویژه من به ریاست جمهوری است که علیرغم وعده دوساله خود مبنی بر سفر به شهرستان سردشت و پیراندشت متأسفانه هنوز این سفر صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در تذکر دوم خود خطاب به وزیر نیرو گفت: مشکلات عدیده‌ای درخصوص آب و خاک سردشت و پیراندشت وجود دارد و علیرغم سرمایه گذاری هنگفت در این حوزه همچنان مشکلاتش پابرجا است.

نماینده مردم سردشت درباره قیمت‌گذاری کارشناسانه در زمین‌های کشاورزی حوزه انتخابیه خود گفت: به قیمت‌گذاری کارشناسی اخیر به شدت اعتراض دارم زیرا علیرغم سد بزرگ سردشت زمین‌های کشاورزی اطراف آن با قیمت بسیاری پایینی قیمت‌گذاری شده‌اند بنده این قضیه را با جدیت پیگیری می‌کنم.

خضری خطاب به وزیر کشور درباره قانون مبادلات مرزی گفت: قانون مبادلات مرزی که مقام معظم رهبری درباره مناطق مرزی باتوجه به کمبود بودجه و بیکاری و رشادت‌های مردم این منطقه، عنایت کرده بودند هنوز اقدام اساسی صورت نگرفته و هر روز این معابر را به بهانه محدود می‌کنند. معابر شهرستان‌های مرزی که کارخانه ندارند، منبع درآمدی مهم برای مردم محروم این مناطق  است. من به رئیس جمهور، وزیر کشور و استانداری تأکید می‌کنم که با برگزاری نشست صمیمانه‌ای این مشکل را حل کنند.

عضو کمیسیون بهداشت تذکر سوم خود را خطاب به وزارت راه و شهرسازی بیان کرد و گفت: جاده‌های مبادلاتی این دو شهرستان سردشت و پیراندشت که هر ساله قربانیان زیادی می‌گیرد نیازمند توسعه است جاده رود به بوکان منتظر کلنگ زنی و اقدامات سریع دولت است. از وزارت راه و شهرسازی تقاضامندم که اتوبان نقده و پیرانشهر با سرعت بیشتری انجام شود.

او با اشاره به پروژه بزرگ گازرسانی به شهر میرآباد که 182 کیلومتر است، بیان داشت: این پروژه امر گازرسانی به 8 روستا را دربر می‌گیرد و انتظار دارم با اعتبار 60 میلیارد تومانی، کلنگ زنی آن در هفته وحدت صورت بگیرد.

خضری با تشکر از وزیر بهداشت بخاطر بیمارستان سردشت و سیتی اسکن آن بیان داشت: ستی اسکن شهرستان پیراندشت نیز خریداری شده و به زودی در بیمارستان این شهرستان نصب می‌گردد.

وی از ابوترابی فرد و قشقاوی بخاطر دیدارشان مجروحان شیمیایی در ماه رمضان تشکر کرده و در ادامه اظهار داشت: پارسال دو میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت بهداشت برای کلینیک شهر سردشت اختصاص داده شد این کلینیک شعبه‌ای از بیمارستان ساسان است انشاءالله بزودی عملیاتی می‌گردد.

خضری در پایان به بیمه کشاورزان اشاره کرد و از سازمان مدیریت تقاضا نمود که با جدیت به پیگیری موضوع بیمه کشاورزان بپردازد.

برچسب ها: مجلس ، نمایندگان ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار